• http://ecx.images-amazon.com/images/I/51nxxMbTbOL._SS300_.jpg

    http://nikolajbentzon.com

    http://www.myspace.com/bentzonbrotherhood

    Origine du Groupe : Danemark

    Style : Funk Jazz , Groove , Soul , Acid Jazz

    Sortie : 2004



    By http://www.cdbaby.com



    Taught by his father, Niels Viggo Bentzon - one of the great composers in Danish contemporary music. Educated at Berklee College, Boston, 1983-86, graduated magna cum laude. Has distinguished
    himself as leader of own trio. Leader of successful jazz/funk bands, most recently "Bentzon Brotherhood" (albums: BMG 74321422612, BMG 74321626452, OffBeat 001, Cope Records 041, DR Records
    1001). Also works as a composer and arranger. Recently signed with Danish Broadcasting Cooperation Production for his 10th release as a leader. His seventh album features funk legends Paul
    Jackson and Mike Clark from the ground-breaking "Herbie Hancock Headhunters". Has been asked -in the absence of Herbie Hancock - to join the Headhunters for touring. Joined the grammy award
    winning Danish Radio Big Band in 1990.

    Bentzon began winning awards at the age of 19, when he was selected best soloist at the Dunkerque Jazz Festival. In 1983 he was selected as the first jazz musician to receive the prestigeous
    Jacob Gade Award, and soon afterward went on to Berklee College of Music in Boston, where he won the Oscar Peterson Jazz Award in 1985, and from which he graduated i 1986.

    Bentzon continues to win awards, such as the Danish Jazz, Rock and Folk Composers´ Honorary Award for original compositions. Double prizewinner at the Annual International Jazz Theme Competition
    in Monaco and winner of European Jazz Federation´s annual "Jazz Contest". Co-composing and piano duo performances with his father, the well-respected composer Niels Viggo Bentzon, brought Bentzon
    early critical attention and acclaim.

     





    Tracklist :

    1.Powered

    2.The Cool Shadow of the Bedouin Tent

    3.Gonna Holla Like Tarzan

    4.Tricked

    5.Mount Ego

    6.Comeback of the Average Joe

    7.I Shot the Sheriff

    8.Suite Africaine I: Sahara Passage

    9.Suite Africaine II: Out post Ghazal

    10.Smokes

    11.Split Decision

    12.This Place Has Changed

    13.Constiuents

    mp3


  • http://www.rap-n-blues.com/wp-content/uploads/2011/01/Album-Stream-Charles-Bradley-No-Time-For-Dreaming-Tracklist-Cover.jpg

    http://www.myspace.com/charlesbradleymusic

    Origine du Groupe : North America

    Style : Soul , Funk

    Sortie : 2011



    Par Julien Renou pour http://www.wegofunk.com



    Longtemps entre-aperçu, trop longtemps espéré, Dunham sort enfin le premier album de Charles Bradley.



    Le label du guitariste des Dap-Kings, Tom Brenneck, nous avait distillé depuis deux ans quelques titres, juste de quoi nous faire saliver.

    Découvert par Gabe Roth (un des fondateurs de Daptone Records) après un show à Big Apple, c'est sous l’égide du label New Yorkais que Charles Bradley commence par chanter de la bonne vieille funk
    avec les Sugarman 3 et les Bullets. Mais c’est avec Tommy « TNT » Breneck que son répertoire s’oriente vers la soul et l’album prend forme au bout de deux ans, rassemblant ses premiers singles et
    quelques titres rodés en live.



    La première écoute suffit pour savoir à quoi on a affaire, une soul profonde accompagnée parfaitement par le Menahan Street Band. Et ne vous fiez pas à cette mine réjouie qu'il arbore sur la
    pochette,Charles Bradley est triste et veut nous le faire savoir avec No Time For Dreaming. Ce premier opus débute avec le titre This World (Is Going Up in Flames), pour finir avec Heataches and
    Pain, confirmant tout au long de l’album l’immense talent de Charles Bradley. Ce dernier titre raconte l’histoire du meurtre de son frère et à l’entendre on se dit sans nul doute que si la
    tristesse devait parler, elle passerait à coup sûr par ce type là. Enfin comme tout bon disque de soul, il n’oublie pas quelques « love songs » où Charles ne chante pas l’amour, il le crie (Lovin
    You). Ajoutez à tout ça un ou deux titres qui renouent un peu avec la soul engagée d’un Curtis Mayfield, avec les morceaux les No Time For Dreaming et Why Is it so Hard, vous aurez alors un des
    meilleurs albums soul du troisième millénaire. Les arrangements de Tom Breneck servent parfaitement d’écrin à la voix brute et profonde de Charles Bradley et le son s'inscrit dans la pure
    tradition Daptone.



    La légende raconte que c ‘est en allant voir un concert de James Brown à l’Appolo en 62 que lui est venue l’idée de chanter.... même là-haut le Godfather continue de nous procurer bien du
    plaisir.









    Tracklist :

    01. The World (Is Going up in Flames)

    02. The Telephone Song

    03. Golden Rule

    04. I Believe in Your Love

    05. Trouble in the Land

    06. Lovin’ You, Baby

    07. No Time for Dreaming

    08. How Long

    09. In You (I Found a Love)

    10. Why is it so Hard?

    11. Since Our Last Goodbye

    12. Heartaches and Pain

    mp3


  • http://image.kazaa.com/images/24/795041780324/Dr__John_and_The_Lower_911/Tribal/Dr_John_and_The_Lower_911-Tribal_3.jpg

    http://www.drjohn.org

    http://www.myspace.com/drjohnthenitetripper

    Origine du Groupe : North America

    Style : Blues Soul , Jazz Funk Rock

    Sortie : 2010



    Par Franck Cochon pour http://dr-john.mondomix.com/fr



    Sur la photo de famille de la great black music made in la Nouvelle- Orléans, Malcolm John Rebennack a.k.a. Dr John est ce barbu du 1er rang bardé de gris-gris et d’amulettes qui pose fièrement
    entre les Meters, Allen Toussaint, Eddie Bo et Professor Longhair. Canne au pommeau rutilant, sourcil froncé et air faussement menaçant, Dr John peaufine depuis plus de 40 ans son personnage du
    Night Tripper, croisement entre un marabout africain et un sorcier vaudou, grand pourvoyeur d’un mélange musical composé de funk, de rock, de jazz, de blues et de psychédélisme. Largement arrosé
    de sauce créole et orné de plumes d’Indiens, le tout est connu des locaux sous le nom de Gumbo.



    A près de 70 ans, calé derrière ses claviers, sa voix gouailleuse trainant sur la rythmique comme un serpent attiré par la chaleur d’une paire de bottes laissée sur le pas de la porte, le Doc
    produit toujours son élixir miracle que les camelots-escrocs en roulotte n’ont jamais pu copier. Un breuvage pur concentré de Louisiane, de ses marécages crasseux et de son immense patrimoine
    musical qui, une fois la fiole vidée cul-sec, occasionne foultitude de sentiments voire d’hallucinations visuelles. Certains ont vu l’aube virginale du gospel s’ouvrir pour révéler des Indiens en
    tenue d’apparat parés pour la transe, d’autres rapportent la liesse communicative d’un brass band les ayant guidés tout droit dans un bayou moite et hostile où les percussions causent d’énormes
    piqûres de moustiques. Fréquentes aussi sont les visions de ce club de jazz pour gens biens dont les murs tombent pour laisser place à un rade mal famé où les tessons parleront dès que la guitare
    aura fini de cracher son blues rocailleux. On raconte que certains ont même vu des alligators sortir du disque.



    Euphorisante, énergisante, mélancolique, et parfois grave quand elle se fait plus politique, la potion du Dr John cuvée Tribal s’impose comme un grand cru. Ne pas hésiter à doubler les doses.

     





     

    Tracklist :

    1. Feel Good Music (3:22)

    2. Lissen At Our Prayer (4:00)

    3. Big Gap (4:32)

    4. When I'm Right (I'm Wrong) (4:13)

    5. Jinky Jinx (3:23)

    6. Change Of Heart (3:40)

    7. Sleepin' In My Bed (5:35)

    8. Whut's Wit Dat (4:20)

    9. Tribal (6:51)

    10. Them (3:17)

    11. Only In Amerika (3:08)

    12. Potnah (4:17)

    13. Music Came (4:06)

    14. Manoovas (4:09)

    15. Seroungin' (2:36)

    16. A Place In The Sun (4:19)

    mp3


  • http://ekladata.com/F0hbfwTbgdlbw7f3cfFZ8AwuvPw.jpg

    http://jboogie.com

    http://www.myspace.com/dubtronicscience

    Origine du Groupe : North America

    Style : Nu-Soul , Funk , Groove , Hip Hop , Remix

    Sortie : 2008



    From http://www.amazon.com



    This sophomore release features Lyrics Born, Zumbi (of Zion I), Crown City Rockers, The Rebirth, Ohmega Watts, Rich Medina, and more. Destined to become an old school hip-hop soul electronic
    fused classic. From politics to love and roller disco to BBQs, "Soul Vibrations" is the perfect summer soundtrack with its slick future soul, dance floor party tracks, and sensual instrumental
    compositions.

     





    Tracklist :

    1. Sweet Music feat Tony Moses 3:26

    2. Revolution feat Lyrics Born & The Mamaz 4:12

    3. Que Pasa feat Deuce Eclipse 6:05

    4. For Your Love feat Zumbi of Zion I & Rithma 4:15

    5. Dirty feat Tim'm West 6:07

    6. Together feat Jennifer Johns 3:47

    7. Leave It All Behind feat Rebirth & Aima The Dreamer 4:54

    8. In The Queue 0:16

    9. Inferno feat Lunar Heights 5:58

    10. Alive feat Crown City Rockers & Jrod Indigo 4:45

    11. Alegria feat Ted De Oliveira 4:34

    12. 1.4.U feat Ohmega Watts & Ragen Fykes 4:48

    13. Same Ol Thang feat Rich Medina 5:27

    14. Chopsticks 5:21

    15. Out To The Bay feat Capitol A & Aima The Dreamer 6:11

    mp3


  • http://justfunked.com/wp-content/uploads/2011/02/CS1697981-02A-BIG.jpg

    http://www.professorwouassa.com

    http://www.myspace.com/professorwouassa

    Origine du Groupe : Swiss

    Style : Afrobeat , Funk Jazz

    Sortie : 2011



    Par http://vibrationsmusic.com



    Après le jazz éthiopianiste de l’Imperial Tiger Orchestra, un autre groupe romand dénommé Professor Wouassa nous invite à explorer l’héritage des diverses traditions issues du continent africain.
    Afrobeat, high-life ou ethio-jazz, les six musiciens compulsent les genres pour offrir un son original et une énergie redoutable.



    Pour ce premier album, le professeur s’est entouré d’autres experts dans le domaine avec Black Cracker (Grand Pianoramax), de Korbo (Fanga), de Didier Awadi (Positive Black Soul) ou encore de
    Duke Amayo et Chico Mann d’Antibalas. “Dangerous Koko!” a également été mixé et masterisé par Jason Jaknunas du Soul Jazz Orchestra.



    Tracklist :

    01. Intro 3:30

    02. Cool Zen (Feat Duke Amayo) 9:09

    03. La Cadena (Feat Chico Mann) 5:23

    04. Sunshine (Feat Black Cracker) 6:08

    05. No More Talking (Feat Korbo) 9:33

    06. Find A Way (Feat Thais Diarra & Didier Awadi) 4:58

    07. Turn To Gold (Feat Alina Amuri & Luthor) 8:25

    08. Outro 2:19

    mp3


  • http://www.soulstrut.com/images/uploads/reviews/2198553190103947755S425x425Q85.jpg

    http://en.wikipedia.org/wiki/Junior_Parker

    Origine du Groupe : North America

    Style : Rythm & Blues , Funk Soul Groove

    Sortie : 1971



    By Andrew Male  from http://www.mojo4music.com



    Herman Parker Jr. was born at the heart of the blues in Clarksdale, Mississippi in 1932. He died tragically young, from a brain tumour in 1971. In between, he produced some of the most soulful
    blues of the ’50s and ’60s. Mentored by Sonny Boy Williamson and Howlin’ Wolf and talent-spotted by Ike Turner, Parker started out as Little Junior who, with The Blue Flames cut the riotous
    Feelin’ Good and the eerie Mystery Train for Sun Records. Parker’s downhome late-’50s sides for Duke brought him success but when he moved away from hard blues he lost his audience. As a result,
    most scholars tend to write off Parker’s later, more soulful sound. This is a shame as his final recordings contain some of the most warm-heated sunshine soul of the period. Cratediggers rate
    this album (alt. titled Outside Man in its Capitol incarnation) because of Sonny Lester’s clear production, and in-the-pocket groove from Jimmy McGriff’s soul-jazz combo and Parker’s three
    Beatles tracks – Taxman, Tomorrow Never Knows and Lady Madonna – where the singer’s good-hearted character cuts through the clichés, even going so far as to blanche at the meanness of George
    Harrison’s lyrics on Taxman (“Oh, this is awful!”). Also worth tracking down is Parker’s glorious cover of Ain’t It Funny How Time Slips Away from the same period; an epic spoken-word reworking
    of the Willie Nelson country classic that deserves to sit alongside such other soul overhauls of white radio standards as Isaac Hayes’ By The Time I Get To Phoenix and Bobby Womack’s cover of The
    Carpenters’ Close To You.



    Tracklist :

    01 - Love Ain’t Nothin’ But a Business Goin’ On

    02 - The Outside Man

    03 - Darling Depend on Me

    04 - Taxman

    05 - Rivers Invitation

    06 - I Wonder Where Our Love Has Gone

    07 - Just to Hold My Hand

    08 - You Know I Love You

    09 - Lady Madonna

    10 - Tomorrow Never Knows

    mp3


  • http://www.plasticdreams.co.uk/images/los_amigos_invisibles_venezuelan.jpeg

    http://beta.amigosinvisibles.com

    http://www.myspace.com/losamigosinvisibles

    Origine du Groupe : Venezuela , North America

    Style : Funk , Soul , Groove , Disco , Acid Jazz , Latin Music

    Sortie : 1998



    By Ramiro Burr  from http://www.amazon.com



    Fresh, irreverent, and vigorous, Amigos Invisibles defy categorization. The band's base is rock en español with party attitude fueled by world-party verve. "Ultra-Funk" and "Mi Linda" throw the
    first hard punches with the message--this is dance-party music, mister, no milquetoasts allowed. Hard funk, rippling percussion, lounge licks, and more all come together nicely. There are even
    bossa nova grooves on the mellow "Las Lycras del Avila" and '70s funk rhythms on "Cachete a Cachete." The Venezuelan sextet breaks down barriers on the industry's maniacal need to pigeonhole
    music with this amalgam of rhythms, but the CD is easy listening. Charming, even after a dozen spins.

     





    Tracklist :       

    01- Güelcome

    02- Ultra - Funk

    03- Mi Linda

    04- Sexy

    05- Las Lycras Del Avila

    06- Groupie

    07- Otra Vez

    08- Cachete A Cachete

    09- Balada De Chusy

    10- Asomacho

    11- Ponerte En Cuatro

    12- Mango Cool

    13- Nerio Compra Contestadora

    14- Quiero Desintegrar A Tu Novio

    15- El Disco Anal

    16- No Me Pagan

    17- Cha - Chaborro

    18- Aldemaro En Su Camaro

    19- The New Sound Of The Venezuelan Gozadera

    mp3


  • http://www.victorkiswell.com/site_new/pochettes/sinto

    Origine du Groupe : V.A North America , Cuba

    Style : Latin Music , Funk , Soul Jazz

    Sortie : 1978



    From http://www.amayana.com



    There are just a few original albums left. An alternativ would be the re-issues on the "Spinning Wheel"-Label. The Sinto-LP was also licensed to Spinning Wheel and they produced an album and a
    CD. Both album and CD are not produced anymore and we are selling the last pieces of those stocks. However, please note, this is a re-issue, and not the very first issue, which was on our
    AMAYANA-label only.



    With:

    Hannes Beckmann, Charles Campbell, Johannes Faber, Anatol Gerasimov, Felicia King, Jimmy Polivka, Ken Rhodes, Edir dos Santos, Pery dos Santos, Ken Taylor



    Tracklist :

    A1 Man On The Banks 5:45    

    A2 Sonho Negro 3:30    

    A3 Paz E Amor 4:44    

    A4 Cosa Rica 3:25    

    B1 Feeling Right 4:02    

    B2 Vida Na Terra 7:03    

    B3 Vamos Par Georgia 3:14    

    B4 Outra Vez 7:45

    mp3


  • http://lemangedisque.com/wp-content/uploads/2010/12/intotheinfrasounds.jpg

    http://www.monophonics.com

    http://www.myspace.com/monophonics

    Origine du Groupe : North America

    Style : Funk , Soul , Groove , Instrumental

    Sortie : 2010



    Par http://lemangedisque.com



    Basés à San Francisco, ce jeune groupe formé en 2005 s'est rapidement fait un nom parmi les quelques groupes de funk qui montent. Leur dernier disque "Into the Infrasounds", sorti à l'automne
    2010 est un régal de funk et d'afrobeat. À cette occasion, les Monophonics ont invité quelques talentueux musiciens, dont Karl Denson (The Greyboy Allstars), Mic Gillette (Tower of Power), rien
    que ça !!!.  Leur musique  perpétue l'héritage de groupes de funk des années 1970 comme The J.B.'s, The Meters, Headhunters...



    Comme pour leur premier album  "Playin and Simple", on est frappé par la qualité de l'enregistrement. Le groupe a de nouveau fait appel aux services des prestigieux et très funky Plant
    Studios, qui ont su donner à leur musique la sonorité funk de groupes mythiques comme The Meters. Les thèmes sont bien construits, et comportent d'excellentes parties de cuivres. Toutefois, les
    musiciens (mis à part les cuivres), restent assez prudents et ne s'aventurent pas trop dans des solos. Ce type de musique s'y prête pourtant parfaitement.



    Attention, leur musique ne manque cependant pas de groove ! Mais avec quelques solos de guitare et d'orgue en plus, ça aurait été le top !











    Band Members:

    Alex Baky - Saxophone / Flute

    Austin Bohlman - Drums

    Colin Brown - Keys

    Ian McDonald - Guitar / Electric Sitar

    Kyle Middlebrooks - Percussion

    Myles O'Mahoney - Bass

    Ryan Scott - Trumpet



    Special Guests:

    Karl Denson - Saxophone / Flute

    Mic Gillette - Trombone

    Jonathan Korty - Harmonica

    Hugh Schick - Trumpet

    Marcus Scott - Vocals

    Charlie Wilson - Trombone



    Tracklist :       

    01. Goliath 05:03

    02. $2.50 03:14

    03. Simon's Song 04:57

    04. I'm Done 05:10

    05. Ageless (feat. Karl Denson) 06:23

    06. Low Blow 04:12

    07. Grappa 04:55

    08. Agamemnon 04:22

    09. Filth Flarn Filth (feat. Karl Denson) 07:29

    10. Can't Leave It Alone 04:44

    11. Rotten Ribs 03:40

    12. Loose Nukes (feat. Karl Denson) 03:42

    13. Nunu 04:03

    mp3


  • http://ekladata.com/f9zm1z2SAYYNirAci_j6fRr3jXU.jpg

    http://palmacoco.com

    http://www.myspace.com/palmacoco

    Origine du Groupe : Colombia

    Style : Alternative Fusion , Latin Music , Boogaloo, Funk, Hip Hop

    Sortie : 2011



    By http://www.kongoi.com



    PalmaCoco, is a Latin music group, created by producer Sr.Ortegon Cali. His musical style is what they call the "BoogaFlow" (mix of  60´s latin boogaloo and urban music).



    The idea of merging the old school salsa, theboogaloo, the shing-a-ling, mambo, with urban music, was born in Paris  nearly 10 years with the DJ "Fercho the Bacan" and the artistic director
    of Boogaloo Concept, Stan Galou.  This was because the rhythm pattern has always been an obsession the Sr.Ortegon,  and he belives that the latin Boogaloo, despite its short
    lifetime,  was very important for the Latin music industry in the U.S. ( Watussi eg), which managed to dance to the non-Latinos of the time and besides, it was the first authentic musical
    expression of the Latino born in NY.



    After several experiments with French rappers and dj, this fusion was just giving light to what would be the BoogaFlow, which was given its present form in Bogota in 2008. Sr.Ortegon met the
    reggae singer and MC: Pana Black after a concert in San Andres iland and with the producer John Celis, made the first PalmaCoco format.



    Back then, in his show, Sr.Ortegon played BoogaFlow mixing electronica music with Salsa, Bomba, Plena and Cumbia.



    Gradually PalmaCoco was molding into the BoogaFlow show, because the public was more receptive at this as well as the electronic music apart.



    PalmaCoco´s band members:

    -Pana Black (Lead Vocals)

    -Sr.Ortegon (Piano, DJ, viola)

    -ADALB Gaviria (saxophones, flute, clarinet)

    -Percussionist guest



    Tracklist :

    1. Intro (Feel it baby)

    2. Muchacha

    3. Interlude ( chillin man )

    4. Negrita Ve ( bitches and rum )

    5. I Want You No More

    6. Interlude ( mi ron )

    7. Veneno ( palmacoco remix ) Feat. Naty Botero

    8. Interlude (callin gramma)

    9. Sabor A Barrio

    10. Maria Botella

    11. Interlude ( Latina Homeless)

    12. BoogaFlow ( come on seρorita )

    mp3





    Suivre le flux RSS des articles de cette rubrique