• http://f0.bcbits.com/z/16/24/1624747930-1.jpg

    http://roma.bandcamp.com


    Origine du Groupe : Canada
    Style : Abstract Hip Hop
    Sortie : 2008

    icon streaming

    00000000000000DOWNLOAD

     

     

     

     

    From http://roma.bandcamp.com

    Back in the days, this album intended to be my first instrumental piece but it never came out. It's now on FREE download ! It's old, rough and young !


    Tracklist :
    1. Say something poor 03:08
    2. Love song for haters 03:31
    3. CelloFan 04:24
    4. Flippin world side 03:48
    5. Jeopardized Mindstate 04:57
    6. Bar ticket 03:54
    7. Chemical trails 04:12
    8. Testing 03:25
    9. Worn out 03:28
    10. Do brazil 03:07
    11. Outro 01:27


  • http://ecx.images-amazon.com/images/I/41oy18FevZL.jpg

    http://www.belleruche.com
    https://www.myspace.com/belleruche


    Origine du Groupe : U.K
    Style : Alternative , Experimental
    Sortie : 2012

    icon streaming

    00000000000000DOWNLOAD

     

     

     

    Par Refuse to keep silent   pour http://www.coreandco.fr

    Trio londonien, Belleruche semble avoir quelque peu changé la donne, après des réalisations hip-hop/soul assez tranchées, pour imposer sur ce Rollerchain une electro-pop de qualité, parfois froide, assez régulièrement organique, qui sur les cinq premiers titres  s'avère même assez enversante, sous la houlette de la voix de Kathrin deBoer et d'une instrumentation bien équilibrée entre organique et synthétique.

    Le ton peut se faire froid et bluesy ("Reach for the bottle"), en gardant un cachet soul, suite à un début rythmé que "Stormbird", excellent, puis "Wasted time", qui fait la nique à Portishead, valorisent grandement. Un savoir-faire de taille s'applique à l'album, "Get more" s'imposant ensuite comme un standard electro-pop gentiment cold, que Kathrin encanaille et enjolive dans le même mouvement.

    La symbiose est quasi parfaite, la basse déterminante, qui porte le groove comme sur "Afan", aidée en cela par les percus, et on ne s'ennuie pas un seul instant, captivé par ce revirement accompli, traduit avec la même magnificence par "Underfire", aussi cold que funky, ou les claviers aigrelets de "Henbane". Et on en profite d'autant plus que la fin du disque ne fléchit pas plus que le reste, sur les rails de ce "Limelight" alerte, s'achevant par un "Longer days", longer nights aux riffs funk greffés à une voix soul qui distingue à nouveau le groupe et Kathrin, en même temps qu'il impose une trame simple, dépouillée, et parfaitement conçue.

    Pour, à l'issue, générer un excellent opus, aussi dansant que musical, facile à appréhender et fort de morceaux sans défauts.


    Tracklist :
    1. Stormbird
    2. Wasted Time
    3. Get More
    4. 16 Minutes
    5. Reach For The Bottle
    6. Passenger Side
    7. Afan
    8. Cloverleaf
    9. Under Fire
    10. Henbane
    11. Limelight
    12. Song For Bill
    13. Longer Days, Longer Nights

     


  • Cover-copie-16.jpg

     

    http://bbpiratesradio.over-blog.com


    Origine du Groupe : V.A World , France
    Style : DJ , Mix , Electro , Ambient , Abstract Electro , Abstract Hip Hop , Electro Dub , Downtempo , IDM
    Sortie : 2012

    icon streaming

    00000000000000DOWNLOAD

     

    Tracklist :
    01 - Jenova 7 - Midnight Ride
    02 - Geskia! - Lampland
    03 - Mr. Moods and Dj Racy A.J. - Stones
    04 - Aligning Minds - Myan Dreams
    05 - High Tone meets Brain Damage - The Midday Sun
    06 - 3DG - Must Go On
    07 - Mr. Kid - Dreams Of Paris
    08 - Ashley - Dub The Riddim
    09 - Xihilisk - Theme For Something
    10 - Bulimic Orgy and Mile - Reverse of The Void
    11 - Yuzo Koshiro - Ready Funk
    12 - ProleteR - Muhammad Ali
    13 - Woodville - Holy Friday
    14 - DJ Phixion - Techniques
    15 - Desolate - Exclusion of light
    16 - LR-60 & Mr. Moods - The Moon
    17 - Bun - Shadows
    18 - Uh Oh - Orchestral
    19 - EAN - Pictarus


  • http://i2.photobucket.com/albums/y10/Zelou/loup/Che/V2/9234f459.jpg

    https://www.myspace.com/georgiaannemuldrow


    Origine du Groupe : North America
    Style : Nu - Soul , Hip Hop
    Sortie : 2012

    icon streaming

    00000000000000DOWNLOAD

     

     

     

     

     

     

    Pour http://www.mowno.com

    Georgia Anne Muldrow est une sacrée bonne femme. Libre comme l’air, elle donne insolemment vie à tout ce qui l’inspire, à tout ce qu’elle entreprend, et ne se refuse aucun petit plaisir, du plus simple au plus conceptuel. Ainsi, on la croise régulièrement sous sa casquette de chanteuse ou de musicienne/productrice, que ce soit brièvement sur les disques des autres, plus longuement sur quelques collaborations approfondies, ou quand on ne s’offre pas totalement à elle en se délectant des quelques albums solo qu’elle a signé de son propre nom ou d’autres comme Pattie Blingh ou Jyoti. Pourtant très jeune encore, elle est ainsi devenue l’ambassadrice d’une nu-soul psychédélique et avant gardiste, un registre presque chasse gardé désormais, qu’elle vient défendre une nouvelle fois avec “Seeds”: un nouvel album ou on l’entend s’acoquiner avec Madlib plutôt qu’avec son cher et tendre Dudley Perkins (aka Declaime) avec qui elle avait pris l’habitude de collaborer le plus souvent jusque là. Il fallait d’ailleurs bien que ce soit l’incontournable producteur californien pour qu’elle accepte pour la première fois de n’y faire que chanter. D’autant que celui-ci, tout en conservant majoritairement les sonorités psyché qui lui sont chères (à l’exception de “Best Love”), s’est particulièrement montré docile envers elle en lui livrant des productions pour le moins taillées pour cet univers tout en douceurs et en rondeurs. Comme on pouvait s’y attendre, cette collaboration offre ainsi quelques petites perles que sauront apprécier les adeptes de soul les plus attentifs et pointus. Ceux qui, à plusieurs reprises (”Seeds”, “Hushfriend”, “Kneecap Jelly”), sentiront quelques frissons leur parcourir l’échine, ou qui mesureront tout le poids de quelques détails d’importance, comme ces discrets samples apportant l’infime touche funky de “Kali Yuga”. De jolies sensations incroyablement récurrentes chez le génie Georgia Anne Muldrow.


    Tracklist :
    1. Seeds
    02. Wind
    03. Calabash
    04. Kali Yuga
    05. The Birth Of Petey Wheatstraw
    06. Best Love
    07. Husfriend Intro
    08. Husfriend
    09. Kneecap Jelly
    10. The Few feat. Declaime (aka Dudley Perkins)
    11. Remember (Outro)

     


  • http://img81.imageshack.us/img81/1131/b00000iaic4nx.jpg

    http://www.putumayo.com


    Origine du Groupe : V.A
    Style : World Music
    Sortie : 2001

    icon streaming

    00000000000000DOWNLOAD

     

     

     

     

     

    By Aurileo   from http://www.amazon.com

    A Mediterranean Odyssey" was the second Putumayo CD I bought - the first was "Africa" - and this one's another great compilation. Generally the grooves here are not the harder drum grooves featured on "Africa" - they are lighter, folkier grooves, but they're just as inviting, conjuring up visions and sounds of the Mediterranean - guitar, accordion and high-pitched ethnic percussion are prominently featured instruments throughout. Again, there is not a single bad track here - each song has its own unique charms. Tracks 5, 6, and 7, by Barrio Chino, Lo' Jo and Novalia respectively, are my favorites and form the groove centerpiece of the CD - these three are all really beautiful and imaginative musical outings. They are sandwiched in between two lovely quieter songs sung by Spain's Maria Salgado and Italy's Lucilla Galeazzi, both of whom possess stunning voices, particularly Galeazzi. Miguel Gil's opening track is irresistibly danceable, and the songs by Spain's Luis Delgado and Sardinia's Calic show an intriguing Arabic influence. The last three tracks, all by Greek artists, are also superb. You can't go wrong with this CD - it will transport you!


    Tracklist :
    01 - Miguel Gil - Desesperao (Spain)
    02 - Tekameli - Que Son (France)
    03 - Luis Delgado - Bebiendo Al Alba (Spain)
    04 - Maria Salgado - Solo Por Miedo (Spain)
    05 - Barrio Chino - Suadade (France)
    06 - Lo' Jo - Duende (France)
    07 - Novalia - Ebla (Italy)
    08 - Il Trillo With Lucilla Galeazzi - Sogna Fiore Mio (Italy)
    09 - Calic - Un Poeta (Italy)
    10 - Anemos - Miazis Me Fotia (Greece)
    11 - Glykeria - Pare Me Apopse Para Me (Greece)
    12 - George Dalaras - Pame Gi Allou (Greece)


  • http://img.metro.co.uk/i/pix/2012/04/13/article-1334330058018-12917FEA000005DC-243307_636x538.jpg

    http://www.ebotaylor-loveanddeath.com
    https://www.myspace.com/ebotaylor


    Origine du Groupe : Ghana
    Style : Afrobeat , Afro-Jazz-Funk , World Music
    Sortie : 2012

    icon streaming

     

    00000000000000DOWNLOAD

    red_white_pearl_icon_004.png

     

    By Robin Denselow    from http://www.bbc.co.uk

    A fine new studio set mixing traditional sounds and sturdy funk.

    Ebo Taylor may be in his mid-70s, but the versatile guitarist, singer and songwriter is still one of the finest musicians in West Africa, covering Highlife to Afrobeat, jazz and traditional songs. Starting out in Ghana in the 1950s, he was influenced by Highlife pioneer E.T. Mensah, who mixed West African influences with American big band styles brought to the region during the Second World War. Since then, Taylor has released solo albums and worked with a series of bands, including the Apagya Show Band. He has been helped recently by London-based label Strut, behind Taylor’s excellent 2010 studio album Love and Death and the following compilation, Life Stories.

    Appia Kwa Bridge is a new studio album, recorded in Berlin with members of the Afrobeat Academy, with whom he was been touring since they recorded Love and Death together. It’s a sturdy set of mostly new material mixing Afrobeat and funk with traditional influences. “I wanted to go back to a Highlife feeling with this album,” he has explained. “The songs are very personal and it is an important part of my music to keep alive many traditional Fante songs, war chants and children’s rhymes.”

    The results switch between sturdy brass-backed big band pieces and solo works. Opener Aysesama – “a Fante war song… the song of victory” – struts confidently, driven by fine saxophone work. Elsewhere, there’s insistent, chugging brass on the religious song Abonsam, one of several tracks on which Taylor contributes powerful vocals and delivers a finely fluid, jazz-influenced guitar solo.

    There’s more of his excellent guitar work on the upbeat Assomdwee, another religious piece that features compelling percussion from the great Tony Allen. Then comes a jangling funk piece, based on a nursery rhyme said to have been “composed by a lunatic in Saltpond, my home town on Ghana’s Cape coast”, and the cheerful title-track, also influenced by life in Saltpond (Appia Kwa Bridge is apparently a favourite lovers’ rendezvous).

    Taylor may be best-known for his guitar solos with big band backing, but there are a couple of solo tracks featuring  just his guitar and voice. Yaa Amponsah, a favourite song in Ghana that dates back to the 1920s, and Barrima, a finely-sung lament for the death of his first wife, are further reminders of his impressive range.


    Tracklist :
    01. Ayesama 7:04
    02. Abonsam 5:31
    03. Nsu Na Kwan 4:47
    04. Yaa Amponsah 4:26
    05. Assom Dwee 5:55
    06. Kruman Dey 4:39
    07. Appia Kwa Bridge 5:30
    08. Barrima 3:27

     


  • http://folkbulletin.folkest.com/wp-content/uploads/BOB-CORRITORE1.jpg
    http://www.taildraggerbluesband.com
    https://www.myspace.com/taildraggercrawlinjames

    http://www.bobcorritore.com
    https://www.myspace.com/bobcorritore


    Origine du Groupe : North America
    Style : Blues Rock
    Sortie : 2012
    icon streaming

    00000000000000DOWNLOAD
    red_white_pearl_icon_004.png

    By Exy from http://exystence.net


    Since 1976, Tail Dragger and Bob Corritore have been performing the raw intensity of lowdown blues at its sticky, sweaty best. Their album, Longtime Friends in the Blues delivers you straight to a steamy Chicago juke joint in the late ‘50s. It comes as no surprise that the legendary Howlin’ Wolf bestowed James Yancy Jones his name, “Tail Dragger”. Tail Dragger is a spitting image of The Wolf, right down to his rough, down-and-dirty voice. Tail Dragger and Corritore don’t just play. These lowdown blues musicians feel every steamy note of their blues.
    The album is filled with traditional Chicago blues from the best in the windy city. It’s also a virtual nod to the late, great Wolf. Tail Dragger channels…

    …the blues master, especially in the first two tracks, with the trademark howl and Wolf-themed licks. Dragger has his own, somewhat slurred vocal style, and Corritore blows an amped up harmonica like the wind behind him — a potent combination. Henry Gray, who played piano with Big Maceo Merriwether and later Howlin’ Wolf, adds a valuable, exciting barrelhouse piano sound to the album. On “Boogie Woogie Ball”, the long time piano master really gets his time to shine, as he plays a rockin’ boogie tune while exchanging an entertaining back and forth with Tail Dragger.

    Nine of the ten tracks are original, bringing a great aire of freshness to a traditional sound. Meeting the day after Howlin’ Wolf died, the two incredibly skilled musicians have been friends since the 1970s. With the best in that trad. Chicago sound, including Kirk Fletcher and Chris James on guitar, Patrick Rynn on bass, and Brian Fahey on drums, the album was destined to be a modern Chicago blues hit.


    Tracklist :
    1. I'm Worried (5:02)
    2. Sugar Moma (5:25)
    3. Birthday Blues (4:55)
    4. She's Worryin' Me (6:38)
    5. Cold Outdoors (4:31)
    6. So Ezee (5:22)
    7. Through With You (6:59)
    8. Done Got Old (3:47)
    9. Boogie Woogie Ball (4:29)
    10. Please Mr. Jailer (6:45)


  • http://exystence.net/wp-content/uploads/2012/05/Mory-Kante.jpg

    http://www.morykante.com
    https://www.myspace.com/morykanteofficial


    Origine du Groupe : Guinea
    Style : World Music
    Sortie : 2012

    icon streaming

     

    00000000000000DOWNLOAD

    red_white_pearl_icon_004.png

     

    From http://www.womex.com

    Mory Kanté is a legend-a traditional West African musician who rose to regional stardom in the '70s, rocked the world pop charts from his adopted home in Paris in the '80s, rode the wave of globalized African music in the '90s, and returned home to his native Guinea in the 2000s to become a force for economic development and an inspirational voice for a new generation of Africans. Optimism and inspiration are themes that pervade the songs on Kanté's new album, La Guinéenne, his eleventh. This is both a love song to Africa, and Guinea, and a treasure chest of hard-nosed advice about trust, hard work, gratitude, and the importance of maintaining traditions in the face of modernity.


    Tracklist :
    01 Yarabini
    02 La Guinéenne
    03 Tedekou
    04 Oh Oh Oh
    05 Saratan
    06 Mbalia
    07 Bedoke
    08 Sikaa
    09 Malibala
    10 Nodiche

     


  • http://ekladata.com/xz544t-Zgw2g-2zhE2FDxi-HwFs.jpg

     

     

    Origine du Groupe : North America
    Style : Jazz
    Sortie : 1975

    icon streaming

     

    00000000000000DOWNLOAD

    red_white_pearl_icon_004.png

     

    By Matt Temple    from http://electricjive.blogspot.fr

    Roots were a short-lived band comprising Barney Rachabane (alto), Dennis Mpale (trumpet), Duke Makasi (tenor), Sipho Gumede (bass), Peter Morake (drums) and Jabu Nkosi (organ). Replace Jabu Nkosi with Abdullah Ibrahim, add Basil Coetzee on sax and you have the group that recorded the seminal African Herbs LP under the direction of Abdullah Ibrahim.

    Roots are often cited as a key strand in the development of an indigenous afro jazz sound that links the Drive, the Pelican Club house band under Dick Khoza, Spirits Rejoice and later Sakhile. The liner notes (repeated below) make reference to the public performance diffculties of the times, something well noted by David Coplan in "In Township Tonight". There was nowhere left to perform this kind of music in the late seventies.

    From the original liner notes: "Within two months of its formation, the group has already got down to composing and recording this LP. Barney Rachabane on the alto and Dennis Mpale the trumpet master are the backbone of Roots. These two have played with the greats, such as Mackay Davashe and Gordon Mfanda who were both nipped in their buds by an untimely death. Duke Makasi plays the tenor sax, Sipho Gumede is on bass, Peter Morake on the drums and Jabu Nkosi on the organ, The group plays Rock Jazz with a local sound. Their music takes one back to Dorkay House jam session days which are now no more. They play in private homes and intend making more recordings."

    For a long time no recordings of the Roots were thought to exist but slowly we uncover the past through the artefacts we are fortunate to find. We hope you enjoy today's recovery. Highly recommended.


    Tracklist :
    1. Jabu
    2. Roots
    3. School Girl
    4. Emakhaya
    5. Poor Mother
    6. Barney’s Shoes


  • http://www.fargostore.com/data/51l_wvb3a_l._ss500_.jpg

    http://www.myspace.com/leftlanecruiser


    Origine du Groupe : North America
    Style : Blues Rock
    Sortie : 2011

    icon streaming

     

    00000000000000DOWNLOAD

    red_white_pearl_icon_004.png

     

    Par Rémi pour http://www.planetgong.fr

    En ce début d’année 2011, le label Alive Records vient de publier, sous une pochette pas franchement convaincante, le dernier album de ce duo auquel nous n’avions malheureusement encore pas consacré d’article et qui fait partie des valeurs sûres dans la vague raw-blues contemporain. Ce disque est le quatrième album de Left Lane Cruiser, et poursuit avec succès leur collaboration avec ce label (Junkyard Speed Ball est le troisième album consécutif qui sorte chez Alive).

        Pour Junkyard Speed Ball, le duo accueille pour plusieurs pistes le Reverend James Leg / John ‘Wesley’ Myers, également chanteur et organiste des Black Diamond Heavies, qui a participé au dernier album du Cut in The Hill Gang de Johnny Walker et qui vient aussi de sortir un premier disque solo. Sa présence sur ce disque est une agréable surprise – Meyers est un des artistes contemporains que nous apprécions particulièrement, et au vu de ses nombreuses collaborations, il semble que nous ne soyons pas les seuls.

        Le disque part sur des bases incroyables avec le morceau « Lost my mind » qui met immédiatement l’auditeur en situation : le jeu de guitare est tranchant et le jeu de batterie intense au point qu’on croit entendre l’air se déplacer à chaque frappe sur la caisse claire. Le chant se place dans cet ensemble avec autorité : le groupe impose une attitude no-bullshit qui rassure. Left Lane Cruiser fait montre d’une capacité impressionnante à concilier authenticité blues et brutalité rock’n’roll. D’un bout à l’autre de l’album, la frappe de batterie est extrêmement puissante : Brenn Beck possède un jeu assez varié pour réaliser ce dont il a envie, selon la couleur qu’il veut donner au morceau. Comme c’était le cas sur les précédents disques, le jeu de guitare est lui aussi un modèle du genre : l’introduction de « Weed Vodka » est parfaitement sidérante ; le jeu est plus agressif et moins évidemment virtuose que celui de Radio Moscow par exemple, mais s’impose dans son registre avec un éclat indiscutable. Fredrick ‘Joe’ Evans IV est un guitariste extraordinaire, et son jeu de slide est un des plus fins qu’il nous ait été donnés d’entendre depuis longtemps.

        Ce disque alterne avec brio des morceaux survoltés (« Lost My Mind », « 24 Hr »), sur lesquels le groupe envoie des pistes capables de faire se secouer un grabataire, d’autres qui s’appliquent à créer une ambiance tendue et électrisante (« Giving Tree », « Hip Hop »)… Sur quelques autres pistes, Left Lane Cruiser livrent une musique délibérément plus sombre et pesante, qui se teinte volontiers d’influences stoner : « Cracker Barrel » et « Represent » apportent ainsi des éléments nouveaux qui enrichissent l’univers du groupe et ajoutent à l’intérêt de ce disque.

        Utilisant une forme musicale que ses membres maîtrisent parfaitement, et sans jamais faire aucune compromission, Left Lane Cruiser a livré avec ce Junkyard Speed Ball un nouvel album d’une intensité et d’une profondeur remarquables, qui devrait lui valeur une reconnaissance supplémentaire.


    Tracklist :
    01 – Lost My Mind
    02 – Giving Tree
    03 – Circus
    04 – Shine
    05 – Hip-Hop
    06 – 24 Hr
    07 – Weed Vodka
    08 – Cracker Barrel
    09 – Pig Farm
    10 – Represent
    11 – Road Again
    12 – At The Denny's