• http://exclaim.ca/images/heavy6.jpghttp://goodman.theheavy.co.uk

    https://www.myspace.com/theheavy





    Origine du Groupe : U.K

    Style : Alternative

    Sortie : 2012

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    By Paul Clarke  from http://www.bbc.co.uk

    The Heavy’s capacity for rabble-rousing is a potent strength.

    Few British bands since Give Out But Don’t Give Up-era Primal Scream have imitated Southern US rock as slavishly as The Heavy – and even the Glaswegians slapping a Confederate flag on the cover couldn’t sell Lynyrd Skynyrd riffs and Stax horns back to the land they borrowed them from.

    But these boys from Bath have seen their How You Like Me Now? single, from 2009’s The House That Dirt Built album go gold stateside and appear on TV shows like Entourage. They had David Letterman calling for an encore when they performed on his show. The single also won them some less-welcome fans: Republican presidential hopeful Newt Gingrich used it at a campaign rally, earning him a cease-and-desist order and the band’s damning derision.

    The Tea Party darling might have been attracted by the fact The Heavy’s standard ingredients of swampy rock, humid soul and sweaty funk are all pretty traditional, but the way they combine them on their third album is far from conservative.

    Just My Luck begins as thrashing MC5-style scuzz before erupting into mariachi horns, whilst Blood Dirt Don’t Stop could serve as a slow dance at a 1950s high school prom until it’s gatecrashed by sozzled guitars. The Lonesome Road, meanwhile, makes a decent stab at Tom Waits’ ramshackle blues, with singer Kelvin Swaby’s soulful tonsils replacing Waits’ guttural muttering.

    They do have, however, a politician’s talent for giving people - specifically, American people - exactly what they want to hear. Though The House That Dirt Built’s occasional ska influences betrayed The Heavy’s British roots, here the country-tinged Curse Me Good sounds tailor-made for Midwestern radio.

    And the call-and-response chorus and swaggering riffs of first single What Makes a Good Man? are already soundtracking a beer commercial there; tracks like Same Ol’ and Don’t Say Nothing follow the same formula, evoking scenes of clinking bottles in some trucker’s bar.

    They sometimes feel as second-hand as The Black Crowes, but The Heavy’s capacity for rabble-rousing is a potent strength, which in music – if not always politics – isn’t necessarily a bad thing.


    Tracklist :
    01. Can’t Play Dead (4:20)
    02. Curse Me Good (4:56)
    03. What Makes A Good Man? (3:46)
    04. The Big Bad Wolf (3:20)
    05. Be Mine (4:13)
    06. Same Ol’ (3:59)
    07. Just My Luck (3:00)
    08. The Lonesome Road (3:56)
    09. Don’t Say Nothing (3:36)
    10. Blood Dirt Love Stop (3:56)

     

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  • http://theheavy.co.uk

    http://www.myspace.com/theheavy

    Origine du Groupe : U.K

    Style : Alternative Fusion

    Sortie : 2007



    Par Little Johnny Jet pour  http://archives.gonzai.com



    Ok, on a affaire à du lourd. Et sans jeu de mot inutile. Les branleurs de nouille, l’indie rock et les revival rockeurs en H&M n’ont plus qu’a s’asseoir sur des bouteilles. Un album pop avec
    un grand Populaire. On nous à lâché la putain de meute, la galette à tiroir, ultra produite, ultra intelligente… scotchant.



    De ces albums d’où, chaque chanson est une démonstration de savoir faire. La ligne conductrice est détruite, se légitimant par son aspect composite. Le jeu des étiquettes (que je déteste tant) y
    est inexplicable. Groupe de rock, néo-soul, anti-folk, façon freestyle… Un peu de tout cela indéniablement. En allant même jusqu’au trip-hop. Drôle de pot-pourri anglais.



    Alors je parlerai de stature d’album, de pose du groupe. L’on n’a pas vu cela depuis Broken Boy Soldieurs des Raconteurs. L’album de la confrérie White était le suicide par le bon goût. Il avait
    tout entre les mains, LE son de guitare le plus pur jamais entendu à l’heure du ProTools… Ce qui en a fait un mauvais album : c’était une recette d’efficacité, pas une oeuvre d’art. Il faut avoir
    la force moral de le réécouter aujourd’hui pour voir qu’il s’agit du plus gros album de rock audiophile fait dans les années 00.



    The Heavy, c’est ce que la jeunes génération attendait depuis 2003: les White Stripes mais en noir. Jack White avec un feeling Curtis Mayfield. Des rythmiques à la Martha Reeves utilisant les
    techniques d’enregistrement modernes.



    Et l’album est loin d’être parfait. Il est juste tirée par une machine énorme, un hit véritable : That Kind Of Man. Cuivres Sam & Dave, beat Isaac Hayes, guitare Led Zep… Encore une formule
    quasi mathématique, la construction du tube Geek par excellence. Kind Of Man, c’est une vision de ce que va être notre futur : draguer le prospect par la culture, la musique populaire comme nid
    de référence classieuse… vendre des albums sur les réputations passées.



    Vous l’aurez compris, ce groupe a tout pour faire 4 pages dans Rock & Folk, 2 dans les Inrock et 1 dans Télé Star. On va certainement se les coltiner sur Taratata et sur Canal + … pour être
    oublier dans 3 mois.



    Sinon, Lenny Kravitz s’est fait bouffer sa plate-bande.





    Tracklist :

    1   That Kind Of Man (3:39)

    2   Coleen (3:09)

    3   Set Me Free (3:39)

    4   You Don't Know (3:16)

    5   Girl (2:46)

    6   Doing Fine (4:28)

    7   In The Morning (3:04)

    8   Brukpocket's Lament (2:50)

    9   Dignity (2:36)

    10   Who Needs The Sunshine? (4:09)
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