• http://multimedia.fnac.com/multimedia/images_produits/ZoomPE/7/6/3/3760057761367.jpg

    Note :

    http://www.clintonfearon.com

    http://www.myspace.com/clintonfearon



        

    From Wikipedia :



    Clinton Fearon est un chanteur et musicien jamaïcain  de reggae, né le 13 février 1951 à Saint Andrews. Etabli à Seattle (USA) depuis 1987.



    Clinton Fearon est né près de Kingston mais grandit à la campagne dans la province de Ste Catherine.



    Il découvre la musique dans l’église adventiste de ce parish en Jamaïque. Il sera sur les banc de l'ecole aux cotes de Joseph Hill (Culture). A 16 ans il quitte les montagnes de Sainte Catherine
    et s'installe a Kingston et crée le groupe The Brothers. Le groupe tente quelques auditions notamment chez Treasure Isle, sans succès. Mais c'est à travers ce groupe que Clinton Fearon rencontre
    Errol Grandison, qui lui proposera d'être le troisième Gladiator, en 1969, pour remplacer David Webber. Il entre d'abord dans le groupe comme guitariste. Après le départ d'Errol Grandison, il
    devient le bassiste et un des choristes du groupe (occasionnellement chanteur, par exemple sur Chatty Chatty Mouth, Richman Poorman, Get Ready, Let Jah Be Praised, "Can You Imagine How I Feel",
    "On The Other Side", etc.) du groupe The Gladiators de 1969 à 1987. Clinton Fearon est sans conteste l'un des piliers du groupe aux cotes de Albert Griffiths. Durant ces 18 années, il travaille
    aussi en tant que session-man au Studio One de Coxsone, au Black Ark Studio de Lee Perry ou encore pour Joe Gibbs, Yabby You, Joseph Hookim et Prince Tony Robinson.





    Estimant n'avoir pas assez d'espace au sein du groupe, il quitte subitement le groupe et s'établit aux États-Unis, à Seattle, suite à la tournée américaine des Gladiators de 1987, et compte
    lancer sa carrière solo. Albert Griffiths aura du mal à comprendre ce geste. Clinton crée, à Seattle, The Defenders avec quelques uns des musiciens des Gladiators. Le groupe connaîtra un succès
    d’estime avec le maxi Rock Your Bones en 1989. Le groupe cesse son activité en 1992.



    Puis, en 1994 voit le jour le premier album de Clinton Fearon & The Boogie Brown Band (Lamar Lofton a la basse, Girt Bolo a la batterie, John Saba a la guitare et Barbara Kennedy aux
    claviers) : Disturb The Devil marque véritablement le début de la carrière solo de Clinton Fearon. Il crée le label Boogie Brown Productions. Suivront les albums Mystic Whisper, What A System un
    double album avec la partie dub mixée par Scientist, et une compilation de ces trois albums en 2002 Soon Come. Deux ans plus tard Give And Take prouve que l'inspiration de Clinton Fearon n'est
    pas prête de s'arrêter.



    Autre chapitre de sa discographie, Mi An' Mi Guitar (2005) offre l'album acoustique que tout le monde attendait. Clinton y reprend certaines des chansons qu'il a composées à l'époque Gladiators,
    comme Richman Poorman et Streets of Freedom, et d'autres inédites.



    Clinton Fearon publie un nouvel opus en 2006, Visions, qui comporte, comme dans ses précédents albums, de longues et mélodiques chansons qu'il part jouer sur scène aux Etats-Unis, au Brésil et
    dans toute l'Europe.



    Deux ans plus tard Clinton Fearon decide de reprendre la basse et publie "Faculty of Dub".

     





    Origine du Groupe : Northe America , Jamaica

    Style : Reggae Folk

    Sortie : 2005



    Tracklist :

    1. Bless Your Heart

    2. One More River

    3. Don't Turn Your Back

    4. Love Is In The Air

    5. Just a Dream

    6. Halleluyah

    7. Stop the Hate

    8. Richman Poorman

    9. Who Cares

    10. Streets of Freedom

    00000000000000DOWNLOAD




    Tell a Friend


  • http://www.ljplus.ru/img4/a/l/altica/th_Tape-5.jpg

    Note : ++

    http://www.tapefive.com

    http://www.myspace.com/tapefive



    2010 album. And the film goes on! Driving Electro-Swing action with 'Oscar feeling' conversations of clarinet and trumpet inspired by Louis Armstrong, Gene Krupa, Josephine Baker and Benny
    Goodman. The 3rd album from TAPE FIVE 'Tonight Josephine!' is another Retro-Homage to various facets from the 20th Century bar-music. Stop Press! The first half of the album is deeply inspired by
    the Golden Twenties. High calibre and style, like a black-and-white classic film, but coloured and varied like today's block-busters. Four different vocalists - Brenda Boykin, Iain Mackenzie,
    Henrik Wagner and Yuliet Topaz interpret new songs in the old styles.



    permalink





    Origine du Groupe : Germany

    Style : Electro Swing Jazz

    Sortie : 2010



    Tracklist :

    01. Introduction: Back In Time (Original)

    02. A Cool Cat In Town (feat. Brenda Boykin)

    03. Bad Boy Good Man (feat. Henrik Wager)

    04. Pantaloons (feat. Yuliet Topaz)

    05. Dixie Biscuit (feat. Henrik Wager)

    06. Madame Coquette (feat. Yuliet Topaz)

    07. Far Far Away Charles Tone (Charles-Tone mix feat. Brenda Boykin)

    08. Intermezzo: Speakeasy (Original)

    09. The Flappers Delight (feat. Yuliet Topaz)

    10. Birds Like It (feat. Iain Mackenzie)

    11. Pousse L'Amour (feat. Yuliet Topaz)

    12. The Smurf (Tape Five Remix instr.)

    13. The Sky Is Not The Limit (feat. Iain Mackenzie)

    14. Alcazar (feat Dima from Kiev)

    00000000000000DOWNLOAD

     




    Tell a Friend


  • http://media.paperblog.fr/i/227/2273088/playlist-review-septembre-2009-part-01-L-4.jpeg

    Note : ++

    http://www.myspace.com/herrmuttlobby



    Non, connu sous le pseudo Nongenetics, Mc et beatmaker pour les Californiens de Shadow Huntaz, sort Hunter en association avec le trio de nerds belges Herrmutt Lobby et le trublion Cupp Cave. Un
    disque à la base réservé au public japonais, signé sur l'éclectique label tokyoïte, Catune (on y trouve le post-rock de Toe, le doom de Boris). A l'ère du self-service discographique 2.0, ces
    treize morceaux ont bien sûr fini par arriver à nos oreilles. C'est tant mieux.



    Brassage expérimental de sonorités 8-bits, glitchs tous pourraves, bleeps de TO7 et électro-hop endiablé, les instrus des belges fournissent un terrain de jeu hors norme à un MC qui, loin de son
    crew, n'en demandait pas tant.

    D'un capharnaüm gonflé de grosses basses bien grasses où Non s'éclate comme au premier jour (Knock Knock), aux entrelacs de scratchs déviants, de beats futuristes (le génial Magic Men, le moins
    percutant Kiiroi Kon'bou) ou défoncés d'une ligne de basse démoniaque (Im In), en passant par des ambiances de fin de guerres technologiques (Fresh Bruises), on pense rapidement aux atmosphères
    fumeuses et oppressantes qu'El-P savait distiller à ses collègues, Vast Aire et Vordul Mega en tête (Welcome To Hell est un modèle du genre). A d'autres moments, c'est un Mario Bros. défroqué,
    bourré au mescal qui prend les rennes d'un P(sycho)-Funk malade (l'instrumental Panic On Funkatron).

    Mais au-delà de ces quelques comparaisons, notre gang de pervers s'amuse à propulser leurs titres vers d'autres mondes, aux confins du dub (Save That Shit, cybernétique et drogué à point) et de
    la musique d'extra-terrestre (les deux remix hallucinant de Cupp Cave), où l'hybridation devient un mode de vie, l'ergot de seigle et son acide lysergique le seul mets comestible.



    Un drôle d'endroit où pas mal de Mcs et autres faiseurs hip-hop se devraient d'aller faire une cure. Imaginez, à force d'écoutes, l'horizon se pixelisant. Et à l'instar du personnage sur la
    jaquette, une envie folle de cavaler en bougeant vos cheveux comme des dératés. Résultat garanti, essayez moi ça et vous verrez !



    Chroniqué par Yvan

    permalink



    Origine du Groupe : Belgium

    Style : Rap Fusion , 8 Bits , Hip Hop

    Sortie : 2009



    Tracklist :


    01/ Splash screen

    02/ Magic Men

    03/ Fresh Bruises

    04/ Panic On Funkatron

    05/ Im Lost

    06/ Save That Shit

    07/ Welcome to Hell

    08/ Im In

    09/ kiiroi kon'bou

    10/ Bruised bonus

    11/ Knock Knock

    12/ Saved (Cupp Cave RMX)

    13/ Miamga (Cup Cave RMX)

    00000000000000DOWNLOAD

     


    Tell a Friend


  • http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/96/l_b1af10c123d04a029088de55f40143aa.jpg

    Note :

    http://emeterians.es

    http://www.myspace.com/emeterians



    From Myspace :



         A total of 12 musicians and a sound engineer. Since summer 2007 they have been presenting their first album “SEEDS”, an lp full of pure Jamaican style music.



         This albums contains 14 songs in which political and social denounce is very present. It also contains colaborations with numerous Spanish artists, in which the
    international artist MACACO has also featured. Since the very beginnings they have played in the most important live clubs in Madrid and several media, succeeding, with other reggae bands, in
    making popularization of Reggae music possible in Spain.



         They have played with international Reggae artists such as: Alpha Blondy, Max Romeo, Steel Pulse, Ken Boothe, Kymani Marley, Queen Ifrica, The Heptones, Jimy Cliff, Don
    Carlos, Sugar Minnot, Micheal Rose… From the very first note, Emeterians achieve an authentic Jamaican sound inspired in classical rythms such as ska, rocksteady, steppers, and principally roots
    reggae, without losing creative naturality and freedom of a XXI Century music band.



         Their groove is compact and organic, based on Jamaican..s musical roots and Reggae tradition. They achieve a classical sound at the same time they achieve freshness and
    naturality with warm modern inspiration vocal harmonies. EMETERIANS are conscious about the importance of live performance, and their energy to keep composing comes directly from it. Their show
    is fresh and the communication between the band members is absolute.



         A powerful performance, splashed with joy and communication with the public through a professional show which alternates moments of recreational interaction with the
    public and moments of great concentration and emotional intensity in which they armonize acapella, create fantastic solos or down tempo drum n bass which will make you travel… They make the
    spectator feel absolutely caressed and trapped by unique warmful harmonies and solid-tangible positive energy. EMETERIANS is now working on the second album and performing all over Europe.

     





    Origine du Groupe : Spain

    Style : Reggae , Dub

    Sortie : 2009



    Tracklist :

    1.- Intro

    2.- Poverty

    3.- Just Money

    4.- Last Summer

    5.- Animals

    6.- One Way Ticket

    7.- Life is your Right

    8.- Hope

    9.- Remember

    10.- Sunshine

    11.- Next Generation

    12.- Dub the Mood

    00000000000000DOWNLOAD  Creative Commons License









    Tell a Friend


  • http://ecx.images-amazon.com/images/I/41ASFHQ7PHL._SL500_AA300_.jpg

    Note :

    http://www.matthewshipp.com



    The Good and Evil Sessions are the first in Thirsty Ear's Blue Series Continuum, which emphasizes diverse styles of music with a rotating, leaderless cast of musicians. This one melds Danny Blume
    and Chris Kelly of Good and Evil fame with turntable maven Miso and some of the heavy-hitters from the avant-garde jazz world, including bassist William Parker, pianist Matthew Shipp, and
    trumpeter Roy Campbell. The results are unpredictable and deliciously sassy, with groove-based throbs, jazz beats, and turntable scratches setting the stage for down-in-the-bucket solos that purr
    with joyous abandon. Free improv meets punk and dance rhythms laced with foot-tapping, body-swaying pulses. While the pop inflections are certain to spark a debate within the tiny but intense and
    vocal free jazz community over the commercialization of art, the generally uncompromising improvisations of the Shipp/Parker contingent stand up reasonably well even if somewhat less-intense and
    complex than usual. This sort of crossover fusion could widen the appeal of these otherwise relatively obscure though extremely talented performers. Shipp is in superb form, spinning webs of
    simple (though never simplistic) phrases, veiled by supple nuance. Miso's scratches are a constant, subversive presence, while the Blume-Kelly guitar duo keeps the hips shaking and the trombone
    twosome of Alex Lodico and Josh Roseman adds a raunchy bottom. Roy Campbell's fading repetitions on "On the Run" are lovingly distorted through the filter of the Good and Evil lens.



     ~ Steven Loewy

    permalink

     





    Origine du Groupe : North America

    Style : New Jazz , Free Jazz , Downtempo , Avant Garde , Abstract , Piano

    Sortie : 2003



    Tracklist :

    1.  Brainwash — 6:35

    2.  Then Again — 4:40

    3.  The Stakeout — 4:49

    4.  Close Call — 4:18

    5.  The Hideout — 4:39

    6.  On the Run — 4:42

    7.  Roll It Back — 4:03

    8.  Change of Plans — 5:09

    9.  Sweetbitter — 4:21

    00000000000000DOWNLOAD

     


    Tell a Friend


  • http://ekladata.com/7lkIR-TdHGVeocuMq63HCba8Mm8.jpg

    Note :

    http://www.emilywellsmusic.com

    http://www.myspace.com/emilywells



     Cela faisait pas mal de temps que nous ne nous étions pas sérieusement penchés sur nos cousins d’Amérique (hormis les canadiens) tant les choses bougent en Europe ces jours-ci. Il est vrai
    que les gros cartons récents venus d’Outre-Atlantique sentaient un peu trop souvent le réchauffé ou le formaté. Fort heureusement nos oreilles se sont envolées jusqu’à la côte Ouest des
    Etats-Unis, à Los Angeles, ou réside une jeune artiste du nom d’Emily Wells qui pourrait bien devenir la Björk locale.



    Son parcours est peu commun : à peine majeure elle était déjà courtisée par les Majors du disque mais préféra quitter New-York où elle vivait alors pour traverser les Etats-Unis en voiture et se
    former en tant qu’artiste, avant d’atterrit finalement à Los Angeles. Elle n’a donc pas choisi la facilité et aujourd’hui sa musique lui donne raison. Adepte du ‘Do it yourself’, Emily Wells a
    bâti son œuvre à force de travail et de persévérance, apprenant d’abord comment produire et enregistrer. C’est donc dans son propre studio qu’elle a composé, enregistré, mixé et produit cet
    album, son second après ‘Beautiful Sleepyhead and the Laughing Yaks’ (2006).



    Mais l’originalité de ce disque vient sans aucun doute du mariage réussi entre les cordes classiques et le piano qui évoquent la musique de chambre (‘Symphony 2: and the Click Boom Boom‘), et une
    atmosphère Pop ouverte à tous, jamais trop arty ou nombriliste. On pense un peu à l’album de FM, ‘A Dream Or Two’, sorti il y a quelques mois, en bien plus captivant. Avec sa voix de chat, Emily
    Wells enchante aisément son audience avec les 10 ‘mélodies’ qui constituent cet oeuvre. Malgré son apparence calme, un véritable esprit rock plane sur cet album, notamment sur les excellents
    ‘Symphony 6: Fair The Well and the Requiem Mix’ ou ‘Symphony 8: and the Canary’s Last Take’. Voici donc une improbable cousine de My Brightest Diamond, de Joanna Newsom (‘Symphony 2: and the
    Click Boom Boom’) et de Kate Bush, qui aurait choisi de mettre plus en évidence son penchant pour la Pop. Pop oui, mais pas seulement, puisqu’elle n’hésite pas non plus à s’essayer au Hip Hop sur
    ‘Symphony 3: The Story (Featuring Count Bass D)’



    Voici une artiste à découvrir, une ‘femme orchestre’ qui met admirablement à profit son talent pour créer un univers singulier. Si elle a choisi la voie de l’indépendance, la qualité et
    l’originalité de ce disque devraient certainement lui ouvrir de grandes portes dans un futur proche. Puisqu’elle nous pose sur son dernier titre la question ‘Could This Really Be the End?’, notre
    réponse est ‘Non, je ne crois pas !’.



    par Stars Are Underground

    permalink

     





    Origine du Groupe : North America

    Style : Electro Classique , Trip Hop , Experimental

    Sortie : 2008



    Tracklist :

    1. Symphony 1: In the Barrel of a Gun

    2. Symphony 2 & the Click Boom Boom

    3. Symphony 3: The Story (feat. Count Bass D)

    4. Symphony 4: America's Mercy War

    5. Symphony 5 Was a Surprise

    6. Symphony 6: Fair Thee Well and the Requiem Mix

    7. Symphony 7: Dreams Memories & Heaven

    8. Symphony 8 & the Canary's Last Take

    9. Symphony 9 & the Sunshine

    10. Symphony 10: Could This Really Be the End?

    00000000000000DOWNLOAD




    Tell a Friend


  • http://www.newreleasesnow.com/art/NelsClineSingers-Initiate.jpg

    Note :

    http://www.nelscline.com

    http://www.myspace.com/nelscline



    Nearly 10 years into leading the winkingly named instrumental trio the Nels Cline Singers, it's hard to imagine what fringe of jazz and improvised rock could be unearthed next by the local guitar
    hero who joined the boundary-pushing band Wilco in 2004.



    Now with their fourth album, Cline and a taut but feral rhythm section of bassist Devin Hoff and drummer Scott Amendola have regrouped for an often-breathtaking recording that's also their most
    rewarding and immediately approachable listen.



    A sprawling double album split between one disc of studio recordings and a bare-knuckled live set, "Initiate" is steeped in the worldbeat-dusted jazz-rock of the ‘70s. Opening with a swirling
    chorus of electronic effects, they land a bracing first shot with "Floored," which finds Cline flexing a guitar tone akin to the warped keyboards of Chick Corea's work in Miles Davis' electric
    period while Amendola and Hoff lay down a concrete-busting funk-rock groove. "King Queen" forges a sort of psychedelic take on Cuban jazz as Cline and guest organist David Witham ride Hoff's
    elliptical bassline, building an insistent melody that opens to the outer limits.



    They  also show a  more delicate side with "Divining" and "Zingiber" -- tracks featuring an atmospheric chorus of actual singing from the trio -- but with the second disc the group lays
    on the throttle and seldom lets up. Highlighted by a blistering, 14-minute cover of Weather Report's "Boogie Woogie Waltz" (featuring members of San Francisco indie band Deerhoof), they 
    course through fiery improvisations while also nodding toward jazz tradition with a cover of Carla Bley's "And Now, the Queen" and a Jim Hall-dedicated version of the Singers' comparatively
    straightforward "Blues, Too."



    Engrossing and ceaselessly inventive, "Initiate" isn't always easy listening, but it's essential for lovers of jazz and its fertile frontier.



    -- Chris Barton

    permalink





    Origine du Groupe : North America

    Style : Experimental , Jazz , Rock

    Sortie : 2010



    Tracklist :

    CD1 :

    01 - Into It

    02 - Floored

    03 - Divining

    04 - You Noticed

    05 - Red Line to Greenland

    06 - Mercy (Supplication)

    07 - Grow Closer

    08 - Scissor Saw

    09 - B86 (Inkblot Nebula)

    10 - King Queen

    11 - Zingiber

    12 - Mercy (Procession)

    13 - Into It (You Turn)



    CD2 :

    01 - Forge

    02 - Fly Fly

    03 - Raze

    04 - And Now the Queen

    05 - Blues, Too

    06 - Thurston County

    07 - Sunken Song

    08 - Boogie Woogie Waltz

    00000000000000DOWNLOAD

     




    Tell a Friend


  • http://images-eu.amazon.com/images/P/B000063TFN.02.LZZZZZZZ.jpg

    Note :

    http://www.buggesroom.com

    http://www.myspace.com/buggewesseltoft

    http://www.sidselendresen.com

    http://www.myspace.com/sidselendresen



    This is a lovely album. While it does little to escape the trademark Scando-new-jazz sound (a sophisticated, minimal austerity), it's all the better for it. A Norwegian duet between vocalist
    Sidsel Endresen and keyboard player Bugge Wesseltoft, it's a quiet, graceful set, varying from traditional folky songform to abstract avant-jazz.



    During Endresen's earlier tenure at ECM, I saw her perform with the arch English eccentric Django Bates (plus group). That collaboration worked, and so does this one, the third between Wesseltoft
    and Endresen(on Wesselftoft's label, Jazzland).



    I must admit, I've been previously unimpressed with Bugge Wesseltoft, and particularly his bleedin' "new conception of jazz" (unlike others). Here though, he's the perfect foil for Endresen,
    conjuring subtle, evocative settings for her spare vocals, playing with real grace throughout. He's witty and sophisticated when supporting the nod to cocktail-bossa on the attractive "Survival
    Techniques 3"; abstract and funky on "Heartbeat" (no, not that one); intelligently explorative on "Hav"; and simply, humbly supportive on a ravishly stark version of Neil Young's "Birds".



    The centrepiece "Names, Numbers" is wonderfully sinister, thanks to Wesseltoft's freaky distorted stylings, his basslines stalking rather than walking. It sounds almost like a mid-sixties Raymond
    Scott piece, until Endresen punctures the mood with her aloof poetry. Lyrically, abstract, minimalist dashes of single words and short phrases are the order of the day, perfectly suited to her
    clear Scandinavian intonation.



    Introspective female singer-songwriters of a certain ilk are usually, lazily, matched up against Joni Mitchell. But there's no mistaking Endresen's similarity to Mitchell on occasion - the
    similarly fragile yet firm, slightly croaky voice; similarly progressive settings based around jazz and world music.However, Meredith Monk also comes to mind - particularly in the extraordinary
    post-speech tape-cutups of "Survival Techniques 1+2" and layered vocals of "Voices". Likewise, others who've matched the song with jazz and experimentation (the likes of Robert Wyatt and Annette
    Peacock, say - even Laurie Anderson).



    Enough comparison - Endresen has her own recognisable musical voice, building an increasingly impressive body of work. "Out Here, In There" is a starker piece than the previous (excellent)
    Undertow for Jazzland, but still surprisingly varied given the lack of personnel, this constraint only serving to stimulate creativity. Recommended.



    by Dan Hill

    permalink







    Origine du Groupe : Norvegia

    Style : Electro Jazz , Ambient , New Jazz , Vocal ,Experimental

    Sortie : 2002



    Tracklist ;

    1. Truth

    2. Out here. In there 

    3.  Survival Techniques 1+2

    4. Survival Techniques 3 

    5. Names, numbers

    6. Hav 7. Birds

    8. Voices

    9. Heartbeat

    10. Ido

    11. Try



    Bugge Wesseltoft: all keys, percussion, programming.

    Sidsel Endresen: all vocals

    00000000000000DOWNLOAD

     




    Tell a Friend


  • http://kemuzik.files.wordpress.com/2009/01/moonraker2.jpg

    Note :

    http://www.myspace.com/moonraker



    True innovators of live electronic music have landed. Moonraker branches out from the current state of music, working with the remnants of d'n'b and house. The energy of dance music is filtered
    through the live band, creating the sexiest sound to surface in years. The power of the human voice merges with epic soundscapes and ever-evolving breakbeats to continue the ancient story forever
    told.



    The recent upsurge of the live electronic scene has gained a rapidly growing audience, and Moonraker has been steadily moving to the crest of this wave of new music. Having been together for two
    years, the group has packed countless rooms in the Boston area, including the Middle East, House of Blues, Bill's Bar, the Paradise and the Somerville Theater. Moonraker is continually broadening
    its fan base with regular performances in Massachusetts, Maine, Rhode Island, Vermont, Toronto and New York City (Wetlands, Mercury Lounge, Knitting Factory). Moonraker were named 'Best New Band
    in Boston' by WBOS 92.9, and are featured regularly on local radio (WBCN, WERS). Moonraker has shared the stage with notable acts including DJ Spooky, Ice-T, Amon Tobin, Joan Osbourne and the
    Disco Biscuits.



    permalink





    Origine du Groupe : North America

    Style : Trip Hop , Electro

    Sortie : 2001



    Tracklist :

    1. Shalom

    2. Night With You

    3. Organic Love

    4. The Rescue

    5. Madeline

    6. Dying Sun

    7. These Walls

    8. Wood & Stone

    9. Modern Way

     

    Kelli Scarr - Vocals

    Shaolun - Keyboard

    David Moltz - Guitar

    Kody Akhavi - Bass

    Dan Mintzer - Drums

    00000000000000DOWNLOAD

     


    Tell a Friend


  • http://jazzmasterpieces.files.wordpress.com/2009/03/speak-no-evil.jpg

    Note :

    http://www.vervemusicgroup.com/wayneshorter

    http://www.myspace.com/unofficialwayneshortertribute



    Gamin, Wayne Shorter et son frère dévoraient les bd et les films de série B avec extra-terrestres, monstres, loup-garou, vampires et créatures de Frankenstein. Speak No Evil clôt l'année 1964, où
    Wayne a participé à l'enregistrement de 20 disques dont 3 avec les Jazz Messenger, 9 avec Miles Davis, 3 avec Gil Evans, 1 avec Lee Morgan, 1 avec Grachan Moncur III et Night Dreamer puis Juju en
    tant que leader. L'album s'inscrit dans la lignée bop, un bop avec un soupçon d'étrangeté - mais on en est pas encore au Weather Report - et Wayne Shorter précise : I was thinking of Misty
    landscapes with wild flowers and strange, dimly-seen shapes-the kind of places where folklore and legend are born. And then I was thinking a thing like witchburnings, too*. La session
    d'enregistrement du 24 décembre 1964 menée par Rudy Van Gelder parle de magie, de sorcière, de diable, de danse de cadavres et de fleurs sauvages ; 6 compositions de Wayne Shorter avec Freddie
    Hubbard à la trompette, Herbie Hancock au piano, Ron Carter à la basse et Elvin Jones à la batterie. Dance Cadaverous  est une composition un peu décalée, piano sophistiqué qui se promène du
    côté du classique. Quelque chose d'étrange - comme dans les compositions de Monk - et de planant se glisse dans la mélodie vers le milieu du morceau, la rythmique est plutôt cool. Shorter dit à
    propos du morceau : I was thinking of some of these doctor pictures in wich you see a classroom and they're getting ready to work on a cadaver*. On se penchera aussi avec bonheur sur le jeu
    d'Herbie Hancock pour Infant Eyes, la balade, où le saxophone tenor de Wayne balance du velours. A l'instar de Witch Hunt  qui ouvre l'album, le disque sonne de manière nonchalante, mais
    faut pas s'y tromper, c'est du lourd que nous avons là. Des mélodies un peu bizaroïdes qui une fois rentrées dans la caboche risque fort de continuer à trotter.



    *Notes extraites du livret de Don Heckman.

     



    Origine du Groupe : North America

    Style : Jazz

    Sortie : 1964

     

    Tracklist :

       1. "Witch Hunt" 8:07

       2. "Fee-Fi-Fo-Fum" 5:50

       3. "Dance Cadaverous" 6:45

       4. "Speak No Evil" 8:23

       5. "Infant Eyes" 6:51

       6. "Wild Flower" 6.00

       7. "Dance Cadaverous" (alternate take) 6:35

    00000000000000DOWNLOAD

     


    Tell a Friend