-
Note : +
http://www.myspace.com/aokitakamasa
Sortie : 2010
Style : Electro , IDM , Ambient
Tracklist :
01.Hasymo Rescue (Aoki Takamasa Remix) 04:00
02.Aoki Takamasa Ascari Dry Condition (Self Remix) 05:20
03.Sketch Show Mars (Aoki Takamasa Remix) 04:29
04.Aoki Takamasa Fractalized 04:48
05.Ryuichi Sakamoto War & Peace (Aoki Takamasa Remix) 05:32
06.Aoki Takamasa Loves Bites (Self Remix) 09:36
07.Aoki Takamasa Music For Sweet Room On The Orbit Of The Earth (Self Remix) 11:23
08.Ryuichi Sakamoto Composition 0919 (Aoki Takamasa Remix) 03:51
09.Yoshihiro Hanno RePlatform (Aoki Takamasa Remix) 10:50Born 1976 Osaka, presently resident in Berlin, Germany. Since the first album, “SILICOM”, released at the beginning of 2001, Aoki has been reviewing his personal methodology whilst actively creating sounds based mainly on computer/software. Aoki is an energetic artist vigorously expanding the limits of original musical expression. Of late, Aoki has used his own voicings in his work, released an album in collaboration with Tujiko Noriko of Fat Cat Records, challenges for minimal track that uses 4/4 rhythms with op.disc, has recorded a cover of “The Beatles” song “i will” for the BBC radio show “One World”, and has completed a joint-production with a contemporary dancer/image writer of YCAM fame. Although the range of Aoki’s activities indicate further expansion, the presence of Takamasa Aoki’s expression never fluctuates. Aoki enthusiastically pursues an expansive variety of techniques of expression via a broad array of software and hardware. The rhythm and groove created by driving the CPU to the max may seem extreme. However, in a word the respect and the inquiring mind to the root existence of the art expression of music keep flowing incessantly. It will be able to be said that an outstanding artist, Takamasa Aoki creates more attractive music with his style. Aoki’s live musical performances are achieving as high critical acclaim in and outside with as much gravity as he personally places on the indivisibility of his creativity, the quality and intensity of which is yearly evolving. Although there are many artists who use PCs in live performances these days, from beginning to end, the majority seem to rely only on the functional convenience of the computer as opposed to Aoki’s style of pushing his creativity through the computer. “Why I use computer for performance?” or “How to express an image only with computer?” He figures out his performance, and he has been continuing practicing those in his live performances.
text : Kohei Terazono
-
Note :
http://www.myspace.com/hadouktrio
Sortie : 2010
Style : Jazz World , Experimental
Tracklist :
1 - Lomsha
2 - Aerozen
3 - Babbalanja
4 - Yillah
5 - Dididi
6 - Friday the 13th
7 - Hang Around Me
8 - Hang2hang
9 - Nambaraï gate
10 - Nambarai
11 - Ayel
12 - Tricotin
13 - Soft landing
Après ces grandes réussites que sont « Utopies » et « Baldamore » (50 000 albums vendus) et des prix prestigieux (dont les Victoires de la Musique Jazz 2008), Hadouk Trio nous revient enfin avec un nouvel album studio très aérien et qui nous transporte encore plus loin. Tout en gardant ces racines africaines qui font le charme incroyable de leur musique métissée, le groupe s’aventure aussi ici sur de nouvelles pistes peu fréquentées tout en développant encore la palette multiple des claviers, percussions ou des instruments dits ethniques avec toujours cette élégance et ce sens de l’humour, unique. Hadouk est un monde par lui-même, fait de racines aériennes et de terres rêvées, un continent imprévu qui pointe entre l’Afrique et l’Orient, un rivage improbable qui s’avance entre jazz et world, une véritable rose des vents qui se dessine sur le portulan des musiques du monde. Bref, Hadouk c’est une cosmologie en soi, avec ses constellations et ses horizons libres, ses lignes de grande transhumance et ses astres de première magnitude. Après avoir célébré la chimère totémique (« Shamanimal ») et s’être hissé au sommet du perpétuel présent (« Now »), le trio se voit couronné d’une Victoire de la Musique pour son cinquième album, « Utopies », aux tournoiements météoriques. Sur les traces mêlées d’Hermann Melville et de Saint-Exupéry, Hadouk joue désormais la fille de l’air. En terrain connu, certes, mais toujours en mouvement vers quelque terra incognita, nos trois baroudeurs de sons ouvrent ici d’autres pistes auxquelles font maintenant échos de nouvelles lignes aériennes… Bienvenue à bord d’Air Hadouk ! Transport garanti sans kérosène, décollage « aérozen », pour un périple aux destinations en devenir. Plus élégant que le low coast, plus chic encore que le saut orbital du tourisme spatial, « Air Hadouk » offre un survol planétaire aux saveurs hédonistes, naturellement poussé par la brise et l’aquilon. En ligne de mire : cet horizon où confins et intime se rejoignent, et depuis lequel les rivages continentaux se redessinent à l’aune de nouvelles métamorphoses instrumentales. Ainsi le khen, orgue à bouche du Laos, se solarise de contours électriques ; le hang, au croisement chatoyant du steel drum et du gamelan, se dédouble et s’ouvre au chromatisme ; le doudouk se jazzifie du côté de chez Monk ; le hajouj, basse du désert à peau de dromadaire, devient piccolo pour prendre de la hauteur, alors que fait son apparition la flûte bahu, anche libre chinoise jouant de ses ondulations ourlées… Autant de territoires sonores qui s’inventent dans la distance prise avec le terroir d’origine. Visant l’azur, Hadouk épure ses lignes, s’allège et s’élève, plus aérien que l’atmosphère. Swing et loopings, mélodies en escadrilles, haute voltige rythmique et harmonies planantes, nos trois copilotes optent résolument pour le jeu des figures libres. Mais ils sauront aussi vous conduire, sans turbulences, vers un atterrissage en douceur. Bon vent !
-
Note :
http://www.myspace.com/laikajazz
Sortie : 2008
Style : Jazz
Tracklist :
1 Strange Fruit 5:12
2 Lady's Back In Town 4:15
3 Don't Explain 3:07
4 You Can't Lose A Broken Heart 3:18
5 What's New 2:07
6 All Of You 3:39
7 How Deep Is The Ocean 4:39
8 Lover Come Back To Me 4:39
9 Misery 4:38
10 You Turned The Tables On Me 4:55
11 Gloomy Sunday 5:12
12 Left Alone 5:21
tribute to Billie Holiday - in memory of Thomas Shipp and Abraham Smith.
La chanteuse et comédienne Laïka Fatiendébute sa carrière de leader en 2004 avec la sortie de son premier album Look at Me Now… Encensé par les médias et plébiscité par le public dès sa parution, Look at Me Now annonce une carrière très prometteuse… C´était sans compter sur la discrétion de cette chanteuse qui aime mûrir les choses et prendre son temps… Résultat, il nous aura fallu attendre quatre ans et cette année 2008 afin de pouvoir redécouvrir cette magnifique voix, et ce grâce à la sortie de son nouvel album intitulé Misery, hommage à la légendaire Billie Holiday.
Enregistré en février 2008 à Paris, Miserybénéficie d´un lineup de musiciens exceptionnels liant tradition et modernité afin de porter ce très beau projet. Outre une sélection très personnelle de chansons et des arrangements très originaux,la voix de Laïka nous envoûte par sa sensualité, son ampleur,son sens du texte et de la musique.
Avec Misery, C´est une artiste confirmée qui nous revient, une artiste dont le succès ne fait plus aucun doute. Confirmation !
-
Note :
http://www.myspace.com/lofofora
Sortie : 1995
Style : Hard Rock , Fusion , Trash , Metal
Tracklist :
01. Holiday In France
02. No Facho (dub spirit)
03. Elvis (martyr et tortionnaire)
04. Les Meutes
05. L'Oeuf
06. Subliminable
07. Justice Pour Tous
08. Le Desordre
09. Nouveau Monde
10. Baise Ta Vie
11. Really TV
12. Irie Style
NO COMMENT !!!!
Circuler , circuler !!!!!!!!
-
Note :
Sortie : 2005
Style : Reggae , Alternative, World , Folk
Tracklist :
1. Luna, uspokoj menja
2. Ohon' i ja
3. Nemaje kul'
4. Morjachok
5. It's over now
6. Polovina menja
7. Novyj den'
8. Netu doma, netu flaha
9. Ono
10. My odno
11. Eto tebe
12. Ty takaja
13. Natjani…
14. Zholtaja
15. Solnce
16. Ej, gde ty?
A new album of 5'nizza ("Friday") is carried off in the best traditions. That is, musicians use minimum instruments – but with maximum means of their usage. As a result, "O5" does not resemble a transparent monotonous vodka. Most likely, it resembles a dress of a usual average harlequin who in his turn cannot be usual and average already by its definition. Pieces of fabric, languages, styles and trends, manners of performance, words. Pieces of fabric, different by form, size, colour, content and the way of processing – all of them are laced with one thread, in which two voices and one guitar are skilfully interlaced. It is exactly this thread that turns out to be the main dramatic persona. After all, one may say that this music personifies a real minimalism. It personifies minimalism, which, thanks to resourcefulness of designers, that is, musicians, does not strike your eyes at all. A detailed elaboration of this ornamental pattern commands respect – it seems that the material has been handled scrupulously. Well, it is more pleasant and interesting to listen to this album because of that. Anton
by Jozhik Lejba (Hedgehog)
-
Note :
http://www.myspace.com/jedimindtricks
Sortie : 2003
Style : Hip Hop , Rap
Tracklist :
1. Intro
2. Tibetan Black Magicians
3. Blood in Blood Out
4. Rage of Angels
5. Demonwomb Interlude
6. Animal Rap
7. Nada Cambia
8. Storm of Swords
9. Boondock Saints Interlude
10. Wolf
11. Walk With Me
12. Rise of the Machines
13. Pity of War Interlude
14. Kublai Khan
15. What's Really Good
16. Heart of Darkness Interlude
17. Raw Is War 2003Bon alors pour être clair dès le départ, cet album est une véritable bombe, probablement un des meilleurs albums de hip-hop sortis cette année. Voilà comme ça pas d'ambiguité !
Vous me direz : "d'accord, mais c'est quoi Jedi Mind Tricks ?" Un duo producteur/MC venu tout droit de Philadelphie. Le producteur Stoupe et le MC Vinnie Paz nous proposent ici leur troisième album (après The Psycho-Social, Chemical, Biological and Electro-Magnetic Manipulation of Human sorti en 1997 et réedité en 2003 et Violent by Design sorti en 2000). Le travail de Stoupe se rapproche de celui d'un RZA par exemple.
En effet, en orfèvre du sample il utilise beaucoup sur cet album de cordes et de rhythmiques latinos (écoutez Nada Cambia, A Storm of Swords ou Kublain Khan) ce qui confère à l'album un charme particulier. Chaque morceau possède une couleur propre et chaque son vous surprendra (Blood in, Blood out ou The Wolf). Maintenant si vous ajoutez un MC fou furieux à ce producteur génial vous obtenez un cocktail des plus détonnants. Vinnie Paz se pose sur ces beats avec un flow énorme et des textes carrément hardcores (Animal Rap) aidé sur certains morceaux par quelques invités prestigieux (Kool G. Rap ou Ill Bill & Sabac Red de Non-Phixion). Un véritable bonheur pour tous les fans de hip-hop. De vrai hip-hop...
Chroniqué par Tibo
-
Note :
Sortie : 2003
Style : Nu-Jazz , Drum & Bass , Electro
Tracklist :
1. Groove 2 U
2. Female intuition thing
3. Jazz noir
4. Body greed
5. Struggle dance
6. Use me
7. Boy from Ipanema
8. Ice cold
9. Don't worry
10. Small black dress
11. Female intuition thing (Hectic mix)
Nelli Rees est une chanteuse russe à la voix sensuelle accompagnée par une fusion de jazz, hip-hop, funk et drum'n'bass. Qu'elle chante en anglais, en russe ou en français, son trip-hop rythmé devrait savoir séduire les amateurs de musique recherchée.
par Jérôme
-
Note : +
Sortie : 2009
Style : Trip Hop
Tracklist :
1. Coming Clean (3:47)
2. I'll Be There (4:54)
3. Road To Where? (3:46)
4. Dead Boards (5:40)
5. The Morning After (4:12)
6. The Pinch (4:32)
7. Piano Killer (5:28)
8. Down Mountain (4:06)
9. Ghost Writing (4:36)
10. Dear George (2:19)
11. Since You (6:00)The 39 Steps aka the collaboration between DJ Kato and vocalist Laura Fowles have produced a very heady, atmospheric sampler here. There's obvious comparison with the trip hoppy sound of Morcheeba and Massive Attack but I'd say that 'Coming Clean' is more at the claustrophobic end of the scale occupied by the lies of the Sneaker Pimps. In fact, I'd even go as far to say that I found this CD a little bit oppressive – it's definitely a winter-type release but I felt the walls slowly coming in on me. Then there was something in the track 'Ghost Writing' – Fowles long drawn out vocal seemingly suffocating the potential for the melody in the track to ever get going at anything more than a steady heartbeat. But whatever you feel, you will definitely feel something after listening to this record, and that is the greatest compliment of all.
-
Note :
Sortie : 2006
Style : Ska Rock , Ska Punk
Tracklist :
1. Perpetua
2. Vampiro
3. La Chaleur de Vos Voix
4. Por Dios, No Lo Hagas!
5. Les Pieds Dans le Beton
6. Fire Lips
7. Metro, Boulot, Dodo
8. Mi Desierto
9. Les Requins Marteaux
10. The Rest of the Warrior
11. Le Maquis
12. Sur les Sentiers de la Gloire
13. Es Una Pesadilla?
14. C'est L'Euphorie!
Dix ans que Los Tres Puntos se sert de son sens de la débrouille pour évoluer au sein de la scène ska française, comme l’un de ses représentants les plus remarqués. Dix ans symbolisés par ce nouvel album, le troisième, toujours autoproduit. On ne change pas une équipe qui gagne , et sur le modèle de Aficionados et Si Oh!, 10 Ans Ferme! se dévoue au ska et à la fête. Toujours rapide, chanté en français, anglais ou espagnol, le ska de LTP est influencé par le 2-tone anglais et l’alternatif français (la Mano et Ludwig von 88, dont "Sur les Sentiers de la Gloire" est une reprise) davantage que par la scène jamaïcaine. Bien produit, 10 Ans Ferme! est comme ses prédécesseurs : il fonce tout droit pour privilégier la fête. Du coup, si les prestations live sont réputées pour mettre le feu, Los Tres Puntos a beaucoup plus de peine à séduire sur disque. Sauf si vous êtes un enragé de ska ultra sautillant (et vous êtes nombreux!), 10 Ans Ferme! vous plongera certainement dans la monotonie au bout de quelques morceaux, faute à ce tempo rapide quasi inchangé, qui ne laisse la place que trop rarement à un rythme plus chaloupé comme sur le très Madness "Fire Lips". Petite info locale : on retrouve quelques "célébrités" (!) de la scène punk/ska genevoise sur les chœurs de la reprise des Ludwig…
par MaL
-
Note :
http://www.festival-au-desert.org
Sortie : 2003 - 2004
Style : World , Ethnic , Gnawa , Arabic , Afrique , Alternative , Fusion
Tracklist :
01 - Takamba Super Onze (Mali) - Super 11
02 - Afel Bocoum (Mali) - Buri baalal
03 - Tartit (Mali) - Tihar bayatin
04 - Robert Plant &Justin Adams (UK) - Win my trainfare home
05 - Sedoum Ehl Aïda (Mauritania) - Ya moulana
06 - Lo 'Jo +Django (France /Mali) - Jah kas cool boy
07 - Oumou Sangaré (Mali) - Wayena
08 - Ali Farka Touré (Mali) - Karaw
09 - Tinariwen (Mali) - Aldachan manin
10 - Adama Yalomba (Mali) - Politique
11 - Tidawt (Niger) - Ariyalan
12 - Ludovico Einaudi &Ballaké Sissoko (Italy /Mali) - Chameaux
13 - Kel Tin Lokeine (Mali) - Ihama
14 - Kwal +Foy-Foy (France /Mali) - Le juge mant
15 - Tindé (Mali) - Wana
16 - Aïcha Mint Chigaly (Mauritania) - Koultouleili-khalett là
17 - Igbayen (Mali) - Oubilalian
18 - Baba Salah (Mali) - Fady yeïna
19 - Blackfi re (USA) - What do you see
20 - Django (Mali) - Laisse-moi dire
The record label press about the CD:
Imagine a musical celebration so remote it can only be reached by camelback or 4x4. Add to the picture days fi lled with camel racing,impromptu jam sessions under traditional leather tents -and a modern stage full of electric guitars. You start to get a picture of what it must be like to attend the annual Festival in the Desert which takes place in the heart of the Sahara desert.The festival was started to provide a worldwide showcase for the music and culture of the Tuareg people in particular and of Mali and West Africa in general.Its goal is to stimulate global interest in the southern Sahara region -its people,culture,history, economic and social development.This year ’s festival,which featured 30 acts from Africa,Europe and North America,was hailed by the San Francisco Chronicle as “the only event on Earth where top-name Western musicians (like Robert Plant of Led Zeppelin) perform on the same stage as nomadic groups with guitars, where Muslim government leaders and devout adherents of Islam sit in the same audience as jeans-wearing men with tattoos, and where camels and donkeys are as common a sight as people.”
More press:
Imagine a community celebration so remote it could only be reached by camelback or 4x4. Add to the picture a day filled with camel racing, impromptu jam sessions under camel-skin tents, and a stage full of electric guitars. You are starting to get a picture of what it must have been like to attend Le Festival au Désert or The Festival in the Desert in the Sahara in January 2003.
Highlights from the 2003 Festival can be heard on Festival in the Desert (World Village / harmonia mundi), a CD to be released on October 14, 2003 . The recordings were made on a 24-track recorder during this remote festival, which featured 30 acts from North Africa, Europe, and North America. American media hailed the 2003 Festival as “one of the most surreal ever staged” (Boston Phoenix) and “the most thrilling music festival experience of my life” (Afropop Worldwide). World Village expects to release a Festival in the Desert DVD in early 2004.
It may not have meant as much to the local Tamashek people that Led Zeppelin singer Robert Plant performed at the event, with a schedule filled by legends of Saharan and Malian music. The CD captures Tidawt, who made the 1000-kilometer journey from their home in Niger to perform. And Sedoum Ehl Aïda—Mauritania’s pioneer of electric guitar—who arrived with his full band, having only heard about the Festival 20 days prior and knowing there was no room on the bill, nor money for his show. Mali’s global ambassadors Ali Farka Touré and Oumou Sangare were expectedly well received. But Plant’s live rendition of “Win My Train Fare Home”—also on the CD and backed by guitarists Justin Adams and Skin and members of Lo’Jo—will certainly go down in rock history.
The recording features three central spokes of the event: French band Lo’Jo, electric guitar nomads Tinariwen (whose manager, Mohammed ‘Manny’ Ag Ansar, is the festival director), and Justin Adams . All three have recent CDs on World Village. The stage was graced by known African performers like Afel Bocoum—Ali Farka Touré’s prodigy—and Tartit, and dozens of artists lesser known to the world stage. A historic pan-tribal meeting took place when Navajo punk band Blackfire, from the Arizona desert, took stage in traditional regalia before hundreds of Tamasheks.
The CD’s simultaneous diversity and seamlessness—with the high quality of footage from such a remote site—stand out. Charlie Gillett of BBC Radio has already called it “The best live album I’ve ever heard.” From Takamba Super Onze’s earthshaking opening traditional rhythm based on the gait of a camel, to the unlikely collaboration between Tamashek guitarist Foy-Foy and French rapper Kwal, the impossible combination of artists could have existed at no other place or time.
The Festival’s significance grows in light of the history of this region where civil war prevailed only a decade ago. The celebration manifests what was envisioned in the 1996 “Flame of Peace,” in which 3000 guns were publicly burned to signify the beginning of the reconciliation between the nomadic and sedentary communities of the southern Sahara. EFES, a Tamashek association whose aim is to develop the region, hit on the idea of grafting the Festival onto the great traditional gatherings of the Tamashek people on a grand scale. For centuries these gatherings have provided an invaluable opportunity for the nomadic Tamasheks to meet and celebrate with various forms of Tamashek song, dance, poetry, ritual sword fighting, games, and other ancient cultural traditions. EFES opened the event to the entire desert region, to the whole of Mali, and eventually to the world.
U.K. music critic Andy Morgan writes in his comprehensive, awe-inspiring liner notes, “Bambara and Manding musicians... to whom Timbuktu and the Sahara were feared no-go regions… suddenly found themselves walking amongst ferocious looking Tamashek nomads without trepidation or concern. Oumou Sangare’s rendition of the Malian national anthem was so much more than an inconsequential piece of enforced protocol. It was a heartfelt hymn to the peace and prosperity of an African nation, united, in music and feasting… Ali Farka Touré just beamed a forty-eight hour smile and kept repeating over and over, ‘Je suis très content, très fier!’ (‘I’m very happy, very proud!’).”