• http://i90.photobucket.com/albums/k261/pauldewihill/Aether-Artifacts-Cover.jpgNote : ++

    http://antipop.net/
    http://www.myspace.com/aether216

    Sortie : 2008
    Style : Electro , Abstract , Breakbeat , IDM

    Tracklist :
    01. Forgive Me
    02. Dejame Dormir
    03. To Her
    04. Milla Ann
    05. Anywhere
    06. It Was
    07. Autumn Pisces
    08. Orfeu Negro
    09. Reflection
    10. Variance
    11. Rain Or Shine
    12. Caparra
    13. Damn Un
    14. Beso
    15. Makeshift Santuary
    DOWNLOAD1.gif





    Vous l'aurez remarqué, il n'y a pas de lien pour la discographie de Aether. Pourquoi ? Tout simplement parce qu'il n'en a pas vraiment. Pour vous dire même discogs ne recense pas son album Artifacts.
    Tout ça ne nous dit pas qui est cet Aether, ni ce qu'il fait dans la vie (même si ça paraît plutôt évident). Aether de son vrai nom, Diego Chavez, nous vient du Texas et il opère déjà sous d'autres pseudonymes ou en groupe tels qu’A.M. Architect et Otic Angst. Son genre de musique ? Certains le considèrent comme de la musique électronique et d'autres comme du Hip-Hop (je suis de ceux-là). Le meilleur moyen de le savoir est de se faire sa propre idée. Mais après tout les étiquettes on en a ras le cul donc on va s'en passer.
    Il s'est fait connaître (c'est un bien grand mot) en remixant un morceau de Lykke Li qui fut plutôt bien accueillit (encore une fois, tout est relatif). Suite à ça il a décidé de sortir une compilation de morceaux qu'il a composé au cours de ces 4 dernières années sous le nom d’Artifacts qu’il a choisi de diffuser sur internet (contre un paiement minimum de $8.99).

    Venons-en au cœur du sujet : Artifacts est une petite perle de sampling, une excellente surprise de l'année 2008 sorti de nulle part. En exagérant je dirai qu'on peut le comparer à DeadRinger" de RJD2 sans pour autant en avoir le génie (oui "DeadRinger" est un album de génie). Aether décrit cet album comme une sorte de compilation de morceaux qu'il a composé de temps à autres, en hiver, en été, à 4 ou 5h du matin. Et malgré le fait que les morceaux sont plutôt différents les uns des autres on a tout de même une certaine homogénéité qui s'en dégage.

    Qu'est-ce qu'on y trouve sur cet album donc ? Beaucoup de choses. L'album démarre bien par le très "Flying Lotusien" "Forgive Me" et on arrive très vite à "To Her" qui nous propulse dans la stratosphère. Le morceau commence doucement, on se doute de rien, et là paf : des snares dans touts les sens, un violon puissant et grave, certainement l'un des touts meilleurs morceaux. On arrive ensuite au très dansant "It Was" en passant par le très beau "Anywhere". Et puis on finit par arriver à "Autumn Pisces" et ses percus et rythmiques à vous rompre le cou. Et on pourra entre-apercevoir le style de Count Bass D sur le très court "Reflection". On passe un très bon moment jusqu'au bout et on est surpris de retrouver un sample vocal du groupe légendaire qu'est A Tribe Called Quest sur le dernier morceau. N'est-ce pas là un moyen de nous rappeler que cet album est bien Hip-Hop ? Un producteur capable de très bonnes choses et donc à surveiller de très près.

     Stay tuned. "Your minds are locked down like prison Y'all really need to go lay down Cuz positivity has risen"
    permalink


  • http://www.mif.co.uk/fx-cm-content/uploads/2009/05/wilson-w-vini-wilson-w-vini-copyright-stephen-wright-smithsphotoscom-500x333.jpgNote : +

    http://thedurutticolumn.com/
    http://www.myspace.com/thedurutticolumnmcr

    Sortie : 2010
    Style : Alternative , Fusion Experimental , Electro

    Tracklist :
    Disc one – A Paean To Wilson
    II Chant
    III Quatro
    IV Requiem
    V Stuki
    VI Along Came Poppy
    VII Brother
    VIII Duet With Piano
    IX Darkness Here
    X Catos Revisited
    XI The Truth
    XII How Unbelievable

    Bonus Disc: Heaven Sent
    1 Bruce
    2 Keir
    3 Neil
    4 Mike
    5 Alan
    6 Anthony

    DOWNLOAD1.gif





    The Durutti Column : Brother

      




    The Durutti Column : Stuki

    The Durutti Column n'en finit plus de sortir des albums. Ce A Paean To Wilson, en mémoire de Tony Wilson, ami et boss de son premier label, Factory Records, est prévu pour janvier 2010 mais quelques exemplaires sont disponibles via le site de Kooky Records pour les fanas dont je fais bien sûr parti.

    Après une multitude de rééditions et quelques albums originaux for fans only publiés ces dernières années, Skinny Vini signe ici une pure merveille, belle et émouvante de bout en bout comme le démontre ce Brother, reprise (remix ?) improbable du What's Going On de Marvin Gaye, ou ce Stuki.

    En bonus, un deuxième disque met à disposition Heaven Sent (It Was Called Digital. It Was Heaven Sent), 6 titres sortis en 2005 uniquement en digital par F4 Records, 4ème mouture de Factory et dernier label de Wilson sur lequel il ne signa qu'un seul nouveau groupe, Raw-T (Qui s'en souvient ? Moi car c'est en parti grâce à eux que je me suis plongé dans le grime et dans le dubstep !).

    Liner notes by Vini Reilly :

    A Paean to Wilson is part of a body of work which I started around the time that my friend, Tony Wilson died. Towards the end of his illness, I sent him an instrumental track and he loved it, so I decided that the right thing to do was carry on. I was at the hospital when he died. We were very, very close. Afterwards, many things were done in his name. They were all about 'Mr Manchester', and about what Tony had done for music, art and literature. I didn't attend many of them. I'd just lost one of my closest friends and I had all the grief that you feel under such circumstances. Once I'd got my act together though, I decided to do something for myself and for Tony. The Durutti Column was Tony Wilson's baby. We were the first act signed up to his Factory club night and the first band signed to Factory Records. Over the years we worked on many albums together and the one thing that Tony and I always argued about was that he thought that I should make music and write rather than sing. After he died, I decided to make a body of work which did not have traditional song structures and which was concerned solely with the musical content. My only objective was to create some music that Tony would thoroughly approve of. I think I've done that and, if his spirit lives on - which I like to think that it does - I want him to know that this is for him.
    permalink

  • http://ekladata.com/0vdxZ9hIz4QX_--KmVcaywHJjJw.jpgNote : +

    http://fleursy.com/takahirokido/
    http://www.myspace.com/takahirokido

    Sortie : 2008
    Style : Ambient , Electro , Alternative

    Tracklist :
    1. Y
    2. Smile-Spotter Chronicle
    3. Poco!
    4. Milk Tea
    5. You Lost What?
    6. Landscape with Snow
    7. Gentle Afternoon
    8. Christmas Song
    9. Izze
    10. Good-Bye...
    DOWNLOAD1.gif


     


     

    Fleursy Music" is a breathtakingly beautiful album by young Japanese composer. He creates music by merging electronics with many type of acoustic instruments such as piano, organ, violin, viola, cello, trumpet, sax, clarinet, flute, guitar, glockenspiel, accordion, melodion, drums and percussions. These instruments are remarkably well textured as he records in very unique situations - like in the tunnel, mountains, abandoned hotel lobby and concert halls - capturing the natural reverberations of the atmosphere. And after recording, he processes and carefully layers these sounds in his computer to obtain the perfect combination. The 10 tracks here were selected among over 150 compositions he made during these 2 years.
    permalink

  • http://jorgebautista.files.wordpress.com/2009/07/kos-yes-2009.jpgNote :

    http://www.k-osmusic.com/

    http://www.myspace.com/kos

    Sortie : 2009
    Style : Indie , Hip Hop , Soul , Alternative

    Tracklist :
    01. Zambony
    02. Astronaut
    03. Burning Bridges
    04. Uptown Girl
    05. I Wish I Knew Natalie Portman -- ft Saukrates & Nelly Furtado
    06. 4, 3, 2, 1
    07. Eye Know Something
    08. The Aviator
    09. Fun !
    10. Mr. Telephone Man
    11. Whip C.R.E.A.M.
    12. The Avenue
    DOWNLOAD1.gif

     



    "I am not indie rock, I am West-Indie hip hop"  Je trouve que ça résume bien l'artiste en faite !

    Il suffisait que K-os fasse du K-os pour avoir un bon album ! K-os a donc fait du K-os et nous avons donc obtenu un très bon skeud, le rappeur/chanteur a produit entièrement cet opus et c'est toujours aussi bon.

    Toujours Hip/Hop et du bon Rap parce que ça a beau être musicalement ouvert (pas mal d'influence Rock voir electro par moment) K-os reste un bon très lyriciste Burning Bridges & Mr Telephone Man sont deux titres qui le prouvent ! Enfin c'est toujours inclassable mais dans la continuité de ce que nous a offert l'artiste, du très bon en somme ( après relecture ça fait beaucoup de toujours !)

    The Aviator
    résume parfaitement pourquoi j'apprécie autant K-os, il y pose à merveille sur une ambiance vraiment à part (magnifique mélodie), clairement une de mes tracks préférées cette année ! Nan mais K-os continue le sans faute, c'est même à mes yeux un des artistes de l'univers Hip Hop au sens large ayant une des plus solides discographie ! J'achèterais cet album (enfin comme les autres  de ce classement) il est 14ème mais avec le recul et réécoute de cet album je pense que j'aurais pu le mettre dans le top 10 ! mais bon j'ai la flemme de tout revoir ...

    "Who am I using? Who is abusing? Who isn’t choosing?
    Who am I sleeping on that I’m confusing?
    Who is my muse? She probably plays the guitar
    Probably 4th dimensional, probably living bars So many scars young black boy in my room Made my style animated, call my style cartoon
    That you bump when you’re driving up the coastline
    The closed mind exposed by the sunshine
    Designed by the most high"
    par Akram02
    permalink




  • http://betterpropaganda.com/images/artwork/One_Beat-Sleater-Kinney_480.jpgNote :

    http://www.sleater-kinney.com/
    http://www.myspace.com/sleaterkinney

    Sortie : 2002
    Style : Rock , Punk , Garage , Inde

    Tracklist :

    1. One Beat

    2. Far Away

    3. Oh!

    4. The Remainder

    5. Light-Rail Coyote

    6. Step Aside

    7. Combat Rock

    8. O2

    9. Funeral Song

    10. Prisstina

    11. Hollywood Ending

    12. Sympathy



    DOWNLOAD1.gif






    I have issues with women in rock. Not so much the actual act of female human beings playing that rock n' roll music, but the entire media concept of in-quotes "women in rock." I'm tired of Rolling Stone double issues, the VH1 theme weeks, the Tower Records special displays. Condescending, patronizing bullshit, all of it. Now, I won't get into the issue of the built-in misogyny in the rock criticism phrasebook; partially because I wouldn't want to endorse a paranoid shift towards excessively vigilant political correctness, and partially because I myself am guilty of occasionally over-using the adjective 'sultry.'

    No, at hand is a bigger fish-- namely, that far too much writing about female musicians gets caught up with the idea that the artist must be saying something about the 'female experience.' Rather than accept these acts as just plain musicians, being a woman playing rock music is automatically assumed to be a declaration of activist intentions. Other than the obvious double-standard (when was the last time you read a review about an all-guy band's songs reflecting the male experience?), this allows the Y chromosome-dominated rock press to focus on gender while still coming off as enlightened. But what of those girl bands that just want to rock, without all that role model jazz?

    Consider, for example, indie-rock darlings Sleater-Kinney, just coincidentally the subject of this review! To date, Sleater-Kinney has, in my professional opinion, been a good but not great band with a solid back catalog of energetic but slightly homogenous releases. To the majority of my esteemed colleagues, however, S-K is the three-headed coming of the woman Christ, The Great Female Hope, the band that proves at long last that, hey, girls can rawk too! Never mind the fact that girls are, after all, evolutionarily engineered to have fingers for making chord shapes and strumming, just like boys.

    Saddled with such a heavy label, and with unrealistic and undeserved expectations, the three women of Sleater-Kinney could just keep on making the same album over and over again, pleasing their tiny, rabid loyalists and the leather-patched elbow crowd in the press box. Hey, the life ain't too bad for a cult band these days. But, thank god, the Kill Rock Stars trio isn't content to forever meander in that habitat. With One Beat, Sleater-Kinney have turned in an album that absolutely, positively OBLITERATES the gender card, an album so colossal that all prefixes to the label 'rock band' must be immediately discarded.

    From the opening, off-kilter drum pattern of the title track, One Beat takes you on a log flume ride through a forest of monumental riffs-- a log flume ride, people! Witness the fretboard slides of "Hollywood Ending", the cocky strut of "Step Aside", the mighty, fist-pumping second half of "Combat Rock" (to which I'd like to just give a premature Forkie for Best Riff of the Year right now). Also, be forewarned that the drumstick-twirling coda of "Far Away" has been shown to provoke sudden miming of snare hits and windmill strums in laboratory animals.

    Now, you might be hearing a lot of crazytalk from longtime S-K supporters that the new album is their most disappointing to date. Ignore it; fanbase discomfort is a common symptom of the breakthrough album, proving that the act has tweaked their formula far enough to piss off the vets who want their pet band to stay predictable. Kinney's definitely changed up the recipe (as they had already begun to do with All Hands on the Bad One), but all changes are positive, foremost being a new understanding of how restraint and scaling back can allow for exponentially increased rockage. "Combat Rock" and "The Remainder" stutter along a single riff, teasingly refusing to explode before building to a tantric peak. "Light Rail Coyote" and "O2" both come out with all engines blazing, but retreat to valleys of uncharacteristically subdued hush.

    Also helping the cause is an increased singing role for Carrie Brownstein, who sounds more confident than ever sporting a fully developed hiccupy vocal character that plays off Tucker's wail like lime flavoring on Tostitos. For anyone of the opinion that Tucker's banshee act occasionally got out of hand on older S-K material, Brownstein's participation is welcome news for your fragile eardrums. The latest model of the Janet Weiss percussion-cyborg sings a bit, too, but her main contribution is her incredibly melodic drums, strident and full-bodied as ever.

    Meanwhile, the band breaks out the required fifth-album accoutrements: horn section, strings, occasional keyboards. It might be predictable timing for the band to expand their sound, but it's handled delicately by producer John Goodmanson, who never allows the spice to overwhelm the dish (er, sonically speaking, of course). The slip-and-slide Moog on "Oh!" drives home the song's oh-woah-woah playfulness, "Step Aside"'s marching band brass lends its revolution beckoning an epic quality, and Sam Coomes' theremin on "Funeral Song" fulfills the FDA requirements for any tune that mentions haunted houses, demons, and Halloween.

    So except for a closing track ("Sympathy") where the bluesy over-emoting reminds me of everything I used to dislike about the Sleater, One Beat is an uncompromising, energetic monster of a record. Most of all, it's just accessible (pardon my French) enough to be exactly what the rock world needs these days: the Trail of Dead for those put off by the Danzig-esque lyrics and relentless drum-rolling. It's a dive-headfirst-into-an-empty-pool, take-the-subway-to-Queens, snap-into-a-Slim-Jim, forget-to-bring-back the-library-books, tire-pressure-dangerously-low, sneaking-fireworks-across-the-Illinois-Indiana-border kind of album. That it's performed by three persons of the female gender is entirely beside the point, to anyone who's really listening.

    Rob Mitchum
    permalink

  • http://ekladata.com/slMO0kDTC2H0389PrGfv_fXCWeg.jpgNote :

    http://www.myspace.com/bombaestereo

    Sortie : 2008
    Style : Alternative , Fusion , World

    Tracklist :
    01 – Cosita Rica
    02 – Fuego
    03 – La Boquilla
    04 – Juana
    05 – Camino Evitar
    06 – Aguasal
    07 – Feelin’
    08 – La Niña Rica
    09 – Musica Accion
    10 – Palenke
    11 – Pa’ Ti
    12 – Raza
    DOWNLOAD1.gif









    J'suis pas une bombe latine , j'suis pas une bombe latine !
    Bah si !
    Voila qui résume bien s'te galetta sonida comme on dit par chez eux !
    Mélangeant les genres musicaux dans le grand mixeur de la musique , les colombiens de Bomba Estereo viennent s'imposer en explosant tout sur leur passage à coup de lyrics engagées .
    Simple , efficace comme une lame de Gilette Mac 12 armée de vibes afro caraibéene ondulatoire à souhait , votre corps s'éparpillera sur le dancefloor comme un dommage collateral de bon augure ! (Si je puis m'exprimais ainsi)
    A voter !!!
    "Bomba Estereo - Vol. 2 Estalla" c'est d'la bombe de ballon baby !
    Sorter les boomers ça va péter !

    by DJ DemonAngel

  • http://www.dubvendor.co.uk/ekmps/shops/dubvendor/images/cdgbrownbigdub.jpgNote :

    http://fr.wikipedia.org/wiki/Glen_Brown
    http://www.myspace.com/kingtubbydub

    Sortie : 2009
    Style : Dub , Reggae

    Tracklist :
    1 - Dub Lives
    2 - Big Dub Rocks
    3 - Dread Dread Dub
    4 - Prince On Dub
    5 - The Collie Man
    6 - Dub Happening
    7 - Hit Me Forword
    8 - Trouble Not Dub
    9 - Lets Dub
    10 - The Clean Dub
    11 - Day After Dub
    12 - Greatest Dub
    13 - Good Dub
    14 - Dub Special
    15 - Falling Dub

    DOWNLOAD1.gif







    The RockAShacka label out of Japan issue a compilation of dubs from the eccentric production hands of the man called Glen Brown, 15 dubs apparently from legendary lost tapes mixed by the hand of the dub master King Tubby. You will be familiar with some of the riddims, dubs to tracks like Never Too Young To Learn, Father Of The Living, Away With The Bad, Merry Up, As Long As There Is You, When I Fall In Love and more, and then there`s the few others not heard by many an ear at all ! Glen Brown utilised many of the islands greatest musicians, from the likes of the Wailers d`nb section, Sly n Robbie, Skatalites musicians and so on, they`re all there, and mightily dubbed by King Tubby, the dense reverb and shattering echoes, slicing equalisation on hihats and chops, riddims stripped down to their bare bones and brought back again, horns, flutes, keys and voices sent swirling into the musical ether...magical, and mystical...
    permalink


  • http://ekladata.com/y3uPwe-yaV0AB-55oZDa5gl1gzQ.jpgNote :

    http://www.lenachamamyan.net

    Sortie : 2007
    Style : World , Jazz

    Tracklist :
    1- Yomma Lala (5:04 )
    2- Daouny Ajoudo (8:01 )
    3- Seher (4:29 )
    4- Ya Msafera (5:32 )
    5- Sha'am (3:20 )
    6- Hawel Ya Ghannam (4:43)
    7- Kabel El Easha (3:04)
    8- Baly Ma'ak (5:09) *New arrangment
    9- Sareery hofin merneym (4:26) * Armenian Song


    DOWNLOAD1.gif








    Calme , serein , onctueux  l'album de Leena Shamamian s'annonce comme une douce mélopée ennivrante qui charmera les plus endurcis .
     Difficile de ne pas se faire happer par les ondes lancinantes que procure la voix hypnotique de la charmante Leena , accompagner d'une musique jazz world de qualité .
    Bluffant !

    by DJ DemonAngel

  • http://users.atw.hu/corso/images/machine_head_burn_my_eyes_a.jpgNote :

    http://www.machinehead1.com/
    http://www.myspace.com/machinehead

    Sortie : 1994
    Style : Trash , Metal , Hard Rock

    Tracklist :

    • 1/ Davidian
    • 2/ Old
    • 3/ A thousand lies
    • 4/ None but my own
    • 5/ The rage to overcome
    • 6/ Death church
    • 7/ A nation on fire
    • 8/ Blood for blood
    • 9/ I'm your god now
    • 10/ Real eyes realize real lies
    • 11/ Block
    DOWNLOAD1.gif



    Découvrez la playlist Machine Head - Burn My Eyes (1994)

    Il est parfois plus facile de casser un disque plutôt que de l'encenser et de s'évertuer à convaincre le lecteur que le disque dont je vous parle, est une perle comme rarement on en entend. Et oui car couvrir d'éloges "Burn my eyes", c'est un peu jeter un pavé dans la mare : tout le monde le sait, ce disque tue. Il faut dire, sortir cette bombe en 94, fallait oser. Machine Head explose littéralement, bien aidé par Roadrunner qui avait flairé le bon coup, et propose une réelle avancée en terme de thrash metal. Bien difficile de se replacer dans le contexte de l'époque, mais débarquer avec un album aussi puissant, varié, inspiré et déjà si personnel, cela relève toujours du pur exploit. Alors oui, Robb Flynn, principal responsable de la chose, n'en est pas à son coup d'essai, on le connaisait déjà via Vio-lence, un non moins excellent combo de thrash (argh "Eternal nightmare"..) typique du genre, mais on connaissait moins sa capacité à composer un album aussi maîtrisé, tant dans ses riffs surpuissants que dans ses atmosphères typiques du groupe. Mais bref, soyons plus clair pour le néophyte : "Burn my eyes" c'est la puissance incarnée. Un alliage de riffs entre thrash ultra speed (argh "Blood for blood" est incroyable, le final de "nation on fire", "Block" mega hymne power/thrash qui renvoie le "chaos Ad" de sepultura au rang de maquette démo), des breaks limites neo mais dans le bon sens du terme c'est à dire entraînant, propices au headbang, des enchaînements power metal absolument sciants d'inspiration, et des breaks atmosphériques en son clairs prenants. On retrouve d'ailleurs dès ce premier album les harmoniques typiques du genre, véritable gimmick qu'on retrouve encore sur les denriers albums. Tout coule de source ici, les hits pleuvent, "Davidian" bien sûr, chef d'oeuvre de power/thrash, "Blood for blood" qui envoie valser 90% des groupes de thrash/death, ou encore "block" et son "Fuck it all" devenu mythique... Mais ce ne serait pas rendre justice à "Old" et son refrain à hurler en live, ou les ambiances prenantes de "I'm your god now" ou "None but my own"... Et tout le reste en fait. Pas un morceau ne ressemble à un autre et pourtant tous se complètent et s'enchevêtrent. La force de ce disque est clairement sa variété : Chris Kontos ets absolument phénoménal à ce niveau, grand maître de la double et des roulements. Vous savez ces breaks où le sieur joue avec ces toms pour faire monter la sauce et amener une explosion bien apocalyptique, et bien dès ce premier album, Machine Head les maîtrise à merveille, et croyez moi on est rarement déçu lors de l'explosion. Second point fort (quel euphémisme), le son ! Ouch, attendez vous à un vrai gros mur de gratte comme rarement on en entend. Colin Richardson avraiment trouvé la prod' idéale, absolument surpuissante. Merde écoutez moi le final ultra speed de "None but my own" avec sa gratte calé dans l'enceinte droite : écoutez moi ce son ! C'est gros, c'est tranchant, c'est clair, absolument impeccable. Que dire de plus ??? Voilà un album majeur du genre metal des années 90. Le genre de disque au succès mérité, culte pour beaucoup, à juste titre à mon sens, dont les années n'ont pas terni la moindre note. 12 ans après, "Burn my eyes" se montre plus puissant que jamais et toujours si charmeur... Puissant du début à la fin.

    permalink


  • http://multimedia.fnac.com/multimedia/images_produits/ZoomPE/4/2/7/0724359797724.jpgNote :

    http://www.myspace.com/bluenotefrance

    Sortie : 2004
    Style : Electro Jazz , Remix

    Tracklist :

    1. Oriental Folk Song (La Funkmob) Wayne Shorter

    2. La Malanga (Kenny Dope) Bobby Hutcherson

    3. Kudu (Kyoto Jazz Massive) Eddie Henderson

    4. Lansanna's Priestess (Dj Spinna) Donald Byrd

    5. Won't You Open Up Your Senses (4 Hero) Horace Silver

    6. Los Alamitos Latinfunklovesong (Bugz In The Attic) Gene Harris

    7. Young Warrior (Madlib) Bobbi Humphrey

    8. Oblighetto (J Dilla) Brother Jack Mcduff

    9. The Emperor (Dj Cam;Erik Truffaz) Donald Byrd

    10. Footprints (Dj Mehdi) Wayne Shorter

    11. Song Of Will (Jazzanova) Eddie Gale

    12. A Time To Remember (Osunlade) Grant Green

    13. Caravan (Herbert) Michel Petrucciani

    DOWNLOAD1.gif


     


     

    C'est un peu la force et la faiblesse de Blue Note France : ce réflexe devenu habituel de conjuguer le prestigieux et surtout très classe catalogue du label (internationalement connu) avec l'électronique. Façon subtile et systématique de présenter la chose : " nous revisitons l'esprit du jazz : l'improvisation, à travers les sons du futur... " Or, on a beau chercher, l'improvisation sur ce recueil est bien la dernière des préoccupations du label. Tout est effectivement calculé et formaté comme il faut, jusqu'à la pochette, brandée avec une robe de Rafael Lopez et des bottes Gucci.

    Même peine concernant " les orfèvres de la scène électro actuelle " côté remixeurs : Kyoto Jazz Massive, 4 Hero, Jazzanova, Bugz In The Attic... Le risque du label est vraiment relatif ! Si Donald Byrd prend des accents sacrément "La Croisière s'amuse' quand DJ Spinna y apporte sa touche, celle de Truffaz et de Cam prend des tournures de déjà vu, gobant le morceau d'origine. Dans ce tableau sans surprises, on ne peut que saluer la performance toujours remarquable de Madlib sur Bobbi Humphrey, jubilatoire ! Reste la polémique que suscite Herbert sur un morceau que l'on peut qualifier d'intouchable : était-ce vraiment la peine de hacher "Caravan' de cette manière avant-gardiste, alors que ce morceau constamment revisité par son père était si fluide et si magique lorsqu'il était joué sur son légendaire Steinway ? De la poudre aux yeux électronique ce recueil, rien de plus...

    Dude

    permalink